W fintech zainwestowali: Visa, BNP Paribas, Google, International Finance Corporation, SBI Group i Siam Commercial Bank, Bank Światowy.
Firma działa obecnie w Europie i Ameryce Północnej, ale chce się w najbliższym czasie zająć się ekspansją w Azji.
W ramach finansowania Currencycloud otrzymał już ponad 140 mln dolarów.
W ubiegłym roku Currencycloud wprowadził na platformie rachunki wielowalutowe dla banków i fintechów w 35 walutach. Firma ma zamiar dodać jeszcze do oferty inne metody płatności, płatności natychmiastowe oraz portfele mobilne.
Platforma obsługuje 85 interfejsów API.
Współpraca z bankami i fintechami
Londyński Currencycloud działa w Europie, Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. Od 2012 r. platforma przetworzyła transfery na ponad 50 mld dolarów w ponad 180 krajach.
Klientami fintechu są m.in. Revolut, Monzo, Starling Bank oraz Fundacja Billa i Melindy Gatesów.
Polacy polubili Revolut
O popularności płatności online świadczy m.in. fakt, że fintech Revolut cieszy się w naszym kraju dużym powodzeniem.
Z usług brytyjskiej aplikacji korzysta 10 mln użytkowników w Europie (dane za grudzień 2019 r.) Jest to rekordowy poziom łącznych wydatków klientów.
Polscy użytkownicy wydali z pomocą Revolut prawie 340 mln złotych. To 3 razy więcej niż w grudniu 2018 r. i 30 razy więcej niż w grudniu 2017 r.
Patrząc na grudzień rok do roku, można zauważyć wzrost łącznych wydatków dokonywanych za pomocą aplikacji Revolut w Polsce. Zakupy z 36 mln zł w 2018, do 91 mln zł w 2019 (wzrost 2,5x). Żywność z 14 do 50 mln zł r/r (3,5x). Wydatki w restauracjach: z 13 do 41 mln zł r/r (3x), a rozrywka z 10 do 23 mln zł r/r (2x).
Jeśli uwzględnimy stale rosnącą liczbę klientów, okazuje się, że wydatki na osobę urosły tylko w przypadku żywności i restauracji. W przypadku rozrywki i zakupów już nie. Łączne średnie wydatki na osobę wyniosły w grudniu 376 zł.