Analityka produktowa ma się świetnie, gdyby nie fakt, że trudno dzięki niej znaleźć konkretne rozwiązania gotowe do implementacji. Z Google Analytics korzystają niemal wszyscy, ale każdy prędzej czy później zastanawia się: dlaczego? Skąd takie wyniki? cux.io to narzędzie analityczne, które powstało po to, żeby pokazać możliwie najszerszy kontekst zachowań użytkowników korzystających ze stron czy aplikacji.
Narzędzie to, w kontrze do innych rozwiązań analitycznych, pokazuje całe wizyty użytkowników, a nie tylko pojedyncze sesje. Dzięki takiemu podejściu klienci CUXa są w stanie bardzo precyzyjnie wyrysować ścieżki użytkowników i z ich zachowań wyczytać, jakie rozwiązania najlepiej wpłyną na zadowolenie z użytkowania strony czy poprawę konwersji.
– Zauważyliśmy, że oprócz zachowań, jesteśmy w stanie wskazywać również miejsca negatywnych doświadczeń klientów. Na ich podstawie budujemy Experience Metrics. Dążymy do tego, aby nasza aplikacja uczyła się i sugerowała optymalne ścieżki dla wybranych produktów. Chcemy, aby przewidywała, jakie zachowania klientów wpłyną na wzrost sprzedaży, a które ten proces zahamują – mówi Kamil Walkowiak, CTO, odpowiedzialny za R&D produktu.
Dla wybranych klientów ruszyły beta testy, a w przyszłym roku już wszyscy klienci cux.io skorzystają z efektów badań nad Experience Metrics.
Nawet największe marki, które na co dzień wykorzystują analitycznie BIG DATA, potrzebują zrozumieć, kto tak naprawdę siedzi po drugiej stronie ekranu. Patrząc jedynie na statystyki i metryki, nie da się zrozumieć logiki zachowań, które za nimi stoją. Z kolei prawdziwych doświadczeń nie zbadamy podczas testów użyteczności, bo korzystanie z internetu jest tak powszechne, a zachowania instynktowne, że prawdziwe insighty są możliwe do odkrycia dzięki obserwacji rzeczywistych sytuacji. Użytkownicy bowiem nie działają według sztywno określonych schematów, zawsze znajdują własny, najwygodniejszy dla nich, sposób. Zrozumienie tego jest kluczowe dla budowania istotnej przewagi rynkowej.
Założyciele CUXa dotychczas wielokrotnie podkreślali, że im szybciej firmy zdadzą sobie sprawę, że naszą prawdziwą konkurencją są problemy ich klientów, a nie oferty innych firm, tym szybciej mogą zacząć budować naprawdę silną przewagę rynkową opartą o realne potrzeby ich odbiorców.
Dla SaaS nie ma granic
Biuro spółki mieści się we Wrocławiu, jednak projekt przewiduje szybką ekspansję na kolejne kraje.
– cux.io pracuje nad rozwiązaniem, z którego skorzystać będzie mógł, a nawet powinien, każdy liczący się gracz w sektorze produktów cyfrowych. Rynek cały czas rośnie, a brakuje jakościowo dobrych rozwiązań analitycznych. Dostrzegliśmy potencjał międzynarodowy projektu, czego żywym dowodem są działania z klientami w kilkudziesięciu krajach — stwierdza Szymon Janiak, Managing Director w Czysta3.vc.
Poza Wrocławiem spółka zaczęła realizować działania również  w Berlinie. Dzięki temu zespół ma możliwość na bieżąco konfrontować się z europejskim rynkiem oraz obserwować bardzo rozwiniętą berlińską scenę startupową.
– W moim odczuciu dla aplikacji SaaS obecnie nie ma granic. Na ten moment wspieramy klientów w 44 krajach, a to dopiero początek. Z naszego rozwiązania korzystają największe e-commerce w Polsce, jak np. T-Mobile. Współpracują z nami również agencje marketingowe z całego świata, które dzięki naszemu narzędziu są w stanie przygotowywać i monitorować kampanie dla swoich klientów dosłownie w czasie rzeczywistym. My sami rozwijamy swój produkt w oparciu o dane z narzędzia – mówi Paulina Walkowiak.
cux.io to przede wszystkim ludzie
Zespół CUX starannie dobiera swoich doradców, nieustannie korzystając z doświadczeń i fachowych rad starszych kolegów. Obecnie w skład Advisory Board CUXa wchodzi Tomasz Karwatka, który z powodzeniem podbija świat, stojąc na czele Divante oraz Karol Sadaj odpowiedzialny za wzrost Revoluta na rynku polskim.
– Bardzo cenimy sobie zaufanie, jakim obdarzyli nasz produkt zarówno Tomek, jak i Karol. Tomek jest fantastycznym mentorem wspierającym nas przede wszystkim od strony prowadzenia biznesu i współpracy z klientami klasy enterprise. Od Karola uczymy się jak promować swój biznes na międzynarodowym rynku – opowiada Paulina Walkowiak.