Czeski Credo Ventures ogłasza nowy fundusz o kapitalizacji 360 mln zł i ekspansję w Polsce

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

credo ventures

Udostępnij:

Credo Ventures (inwestor Displate, Village Network i Mindgram) ogłosił swój czwarty fundusz o wartości 75 mln euro, aby zwiększyć skalę działalności w Europie Środkowej i Wschodniej. Rozpoczął również współpracę z nowym partnerem w Polsce – Maciejem Gnutkiem.

Credo inwestuje na wczesnym etapie rozwoju od 100 tys. do 5 mln euro w spółki technologiczne w fazie pre-seed do serii A, powstałe w Europie Środkowo-Wschodniej. Od momentu rozpoczęcia działalności w 2011 r. zainwestował w 76 firm, w tym w dwa jednorożce – firmy programistyczne UiPath i Productboard. Obecnie zarządza aktywami o wartości 250 mln euro. Ostatni fundusz o wartości 75 mln euro jest mniejszy od poprzedniego, który zamknął się na kwotę 97,5 mln euro.

Fundusz jest wspierany przez nowych i powracających LP, w tym RSJ PE, Isomer, Cendana Capital, Aternus, Atomico, Sequoia Capital oraz założycieli startupów takich jak UiPath, Avast, Adastra, Productboard i Rohlik.

Zmiany kadrowe i ekspansja w Polsce

Credo ogłosił również zmiany kadrowe: wraz z Maciejem Gnutkiem w Polsce, do zespołu w Pradze dołączyło dwóch nowych partnerów – Guillaume Fournier, który wraca do Credo po dwóch latach pracy w firmie portfelowej Pricefx, oraz Karolina Mrozkova z White Star Capital. Dotychczasowi partnerzy Vladislav Jez i Andrej Kiska przejdą do zarządu spółki.

– Staramy się być inwestorem dla najbardziej ambitnych założycieli z regionu budujących globalne firmy technologiczne niezależnie od rynku, produktu czy modelu biznesowego – mówi dla sifted Maciej Gnutek, jeden z nowych partnerów firmy, z siedzibą w Krakowie.

Credo zintensyfikuje teraz swoją działalność w Polsce. W ciągu ostatnich lat zainwestowało już w ponad 10 polskich firm, w tym w marketplace Displate, platformę do opieki dziennej Village Network i aplikację do ochrony zdrowia psychicznego Mindgram.

– Brzmi to banalnie, ale po latach powtarzania słynnej mantry o tym, że Polska jest „wystarczająco duża, by zbudować porządny biznes, ale za mała, by zbudować jednorożca” – polscy założyciele wreszcie zaczęli myśleć globalnie, a my jesteśmy gotowi wspierać ich w realizacji globalnych ambicji – dodał Gnutek, który ma on na oku bardziej doświadczonych pracowników dużych firm technologicznych obecnych w Polsce – takich jak Google, Meta czy Revolut. Będą oni uczyć się od najlepszych, jak wygląda skalowanie, by zbudować nowe firmy – a Credo chce im w tym pomóc.