Opiekunem wydarzenia „Biznes z przyszłością – Mój Pierwszy Startup” jest przedsiębiorca i trener biznesu Jakub Grzelka.
Celem konkursu jest promowanie idei przedsiębiorczości w środowisku młodzieży szkolnej. Inicjatywa ma zachęcić młodych ludzi do aktywnego działania w celu stworzenia innowacyjnego przedsięwzięcia wraz z biznesplanem.
Z zajęć merytoryczno-warsztatowych oraz konsultacjach indywidualnych z Jakubem Grzelką skorzystało łącznie 80 osób. Uczniowie z 3 szkół średnich powiatu kościańskiego złożyli aż 63 biznesplany. Okazało się, że była to rekordowa edycja pod względem zgłoszonych pomysłów.
Komisja Konkursowa wyłoniła 10 finalistów, którzy w II etapie osobiście prezentowali swoje pomysły.
Jednymi z finalistów byli Anna Tomaszyk, Aleksandra Nowak i Oskar Kościański, których pomysły przedstawimy teraz pokrótce. W kolejnych artykułach poznacie bliżej konkursowych laureatów i ich startupowe plany.
Aleksandra Nowak
ROAD TO THE FOOTBALL STADIUMS
Zawodnicy/piłkarze kupują specjalne czujniki, aby otrzymać hasło dostępu do aplikacji mobilnej. Potem podają swoje dane takie jak: imię, nazwisko, wiodącą nogę, klub oraz pozycję, na której grają. Aplikacja zgrywa z czujników statystyki (takie jak: ilość przebytych kilometrów, czas gry, ilość kontaktów z piłką czy siłę strzału) i zapisuje je na koncie użytkownika. Zawodnik umieszcza czujnik pod butem. Do produktu dołączony jest element, który należy umieścić na podeszwach obuwia i włożyć do niego czujnik.
Aby korzystać z aplikacji RTFS, skauci piłkarscy muszą wykupić do niej dostęp. Wtedy mogą śledzić całą bazę zawodników korzystających z czujników oraz każdego dnia otrzymują powiadomienia o wyróżniających się wynikach.
Anna Tomaszyk
DOCTORS AND HEALTH (DAH)
DAH to akronim od angielskich słów „DOCTORS AND HEALTH”. Aplikacja pełni funkcję przewodnika po systemie pomocy medycznej. Podstawowymi funkcjami narzędzia są: umawianie wizyt lekarskich, ranking i ocena poszczególnych specjalistów, utrzymywanie stałego kontaktu z lekarzem (dedykowany adres email), plan terapii, przechowywanie dokumentacji medycznej online pod specjalnym zabezpieczeniem oraz rejestr wystawionych recept.
Oskar Kościański
HOMOVIRTUAL
Homovirtual to inicjatywa, która zachęca nie do inwestowania w firmę, lecz w człowieka – czyli we wszystkie realizowane przez niego przedsięwzięcia. Kupujący udziały w osobie, staje się udziałowcem marki tej osoby (np. aktora, pisarza, artysty. Wartość udziałów rośnie wraz z rozwojem biznesów tej osoby, oraz zaufaniem do marki osobistej.
W aplikacji Homovirtual chętni, którzy chcą wystawić udziały swojej własnej osoby, zakładają konto i wystawiają je na sprzedaż. Potencjalni inwestorzy muszą założyć konto, żeby kupić udziały osób, które je oferują.