Darmowe aplikacje do zarządzania projektami

Udostępnij:
Z jakich programów i aplikacji do zarządzania projektami najlepiej korzystać? Możliwości jest bardzo wiele, a odpowiedni wybór jest tutaj kluczowy - tylko dobrze dobrane narzędzie pozwoli sprawnie przeprowadzić projekt i podnieść wyniki pracy.

W związku z tym, że większość zadań przenieśliśmy dzisiaj do internetu, potrzebujemy wygodnych narzędzi, które umożliwiają nam efektywną prace w zespole i komunikację na odległość. W przypadku większych projektów nie wchodzi w grę wymienianie pojedynczych maili czy ustalenia telefoniczne - niezbędne są programy, które pozwalają uporządkowywać pracę wszystkich uczestników danego projektu.

Oprogramowanie do zarządzania zadaniami, które optymalizuje i przyspiesza prace, przydaje się nie tylko w dużych organizacjach o skomplikowanej strukturze, ale również w start-upach, małych i średnich firmach - w zasadzie może być przydatne w każdej grupie pracowników, w której pracownicy chcą sprawnie rozdzielać zadania, dzielić się doświadczeniem i generować nowe pomysły.

Oto najciekawsze propozycje darmowych programów do zarządzania projektami, które to wszystko będą mogły Wam umożliwić.

Taagly

Polski program do zarządzania projektami, który nie jest może bardzo popularny, ale którym warto się zainteresować ze względu na łatwy i intuicyjny interfejs.

W Taagly użytkownik posługuje się przede wszystkim tagami, które służą do tworzenia kategorii, zadań i priorytetów. Dzięki temu narzędziu managerowie i członkowie zespołów mogą łatwo kontrolować przebieg wszystkich prac, a także przydzielać obowiązki. Dużym atutem jest też transparentny przepływ danych, który tworzy pełny obraz działania organizacji. Oczywiście Taagly daje możliwość również wymiany plików, które już nie będą się gubić w gąszczu wiadomości tylko będą przydzielone do konkretnych tasków.

Ciekawą opcją jest udostępnianie statystyk dotyczących czasochłonności danych zadań, czy też najdłużej pracujących członków zespołu.

Asana

Jeden z dwóch najbardziej popularnych programów do zarządzania projektami, który jest dostępny zarówno w wersji desktopowej, jak i mobilnej. Użytkownicy pokochali go za prosty system, czytelny interfejs, a także przydatną w przypadku przesyłania plików integrację z Dropboxem i Google Drive.

W bezpłatnej wersji Asany w konkretnym projekcie może uczestniczyć do 15 osób. Ogromnym plusem narzędzia jest to, że możemy w nim wybierać spośród wielu szablonów projektów (np. kampania, planowanie eventu czy też kalendarz social media), a następnie dostosować je do swoich potrzeb. Dodatkowo w planowaniu działań możemy bazować na takich schematach jak kalendarz, lista, czy tablica.

Trello

Można powiedzieć, że to największy konkurent Asany - te dwa programy wiodą prym wśród darmowych programów do zarządzania projektami. Co ważne, obu można używać przy naprawdę skomplikowanych projektach i korzystają z nich profesjonaliści.

Czym się różni Trello od Asany? Trello bardziej przypomina wirtualną tablicę, na której zapisuje się listy zadań - w ten sposób powstaje czytelny harmonogram pozwalający skutecznie kontrolować przepływ pracy. Poza tym, podobnie jak w konkurencyjnym narzędziu, możemy  rozdysponować obowiązki pomiędzy członków zespołu oraz uzgadniać terminy. Każdy z użytkowników ma prawo do udzielania komentarzy.

IC Project

IC Project to bardzo rozbudowane narzędzie do zarządzania projektami, które w swojej bezpłatnej wersji jest mocno okrojone (np. nie ma opcji fakturowania i raportowania), ale nadal jest bardzo przydatne dla użytkowników.

W tym programie zadania podzielono na dwie grupy: te przeznaczone dla nas oraz te, które przypisujemy innym. To pozwala lepiej rozdzielać zadania i dokonywać szybkiego wglądu w stan naszej pracy, a także w zadania, które są priorytetowe. Dodatkowo IC Project ma wygodny kalendarz, który jest zintegrowany z Google Calendar czy iCal.

Jira

Program, który daje duże możliwości konfiguracyjne i pozwala przydzielać konkretne uprawnienia (np. do komentowania wpisów) wybranym członkom zespołu. Jira to z pewnością najlepszy wybór dla zespołów związanych z branżą IT, gdyż został zaprojektowany został zgodnie z metodyką Agile. Jest to swego rodzaju centrum umożliwiające zarządzanie etapami kodowania, współpracy i wydawania. W zakresie zarządzania testami Jira integruje się z różnymi dodatkami, dzięki czemu testy kontroli jakości są płynnie włączane do cyklu rozwoju oprogramowania. 

Jednak ten program powinien przypaść do gustu nie tylko programistom i scrum masterom - można w nim  w przejrzysty sposób ustawiać dowolne priorytety i omawiać pracę z każdym zespołem.

nTask

nTask może być osobistą aplikacją, a także profesjonalnym narzędziem do zarządzania projektami dla firm i ich zespołów. Z nTask można tworzyć zadania i przypisywać je do istniejących projektów, określać priorytety, ustawiać przypomnienia oraz archiwizować pracę.

Podio

Niezwykle ciekawe narzędzie do zarządzania projektami, które jest poszerzone o opcje umożliwiające systematyzowanie spotkań i wydarzeń oraz organizację wydatków. Co więcej, Podio daje również wsparcie kadrowe, pomaga w rekrutacji pracowników do projektu i pomaga zorganizować terminy urlopów.

To czym jeszcze wyróżnia się ten program to samo podejście do rozdzielania zasad - w tej aplikacji nie ma szefów i pracowników, a wszyscy działają w systemie współpracy i równouprawnienia. Załączane materiały nie muszą być przypisywane do konkretnego użytkownika, ale wrzucane dla całego zespołu - w ten sposób można zostawić innym więcej przestrzeni działania i wyzwalać w nich kreatywność.

Fortask

Aplikacja tylko dla małych zespołów - darmowa wersja jest możliwa jedynie dla 3 osób. Mimo to Fortask pozwala efektywnie zarządzać projektami, a jednocześnie kontrolować w łatwy sposób postęp nad poszczególnymi etapami ich realizacji. Do głównych zalet programu należą szablony zadań, możliwość podziału na podzadania, moduł zarządzania dostępem do poszczególnych projektów, estymacje czasowe, planowanie pracy, wewnętrzny komunikator w formie czatu oraz możliwość komentowania i dodawania załączników.

Dużą zaletą narzędzia jest możliwość śledzenia zmian w trybie rzeczywistym - nie musimy ładować na nowo strony, aby móc zobaczyć np. nowy komentarz do danego taska.