fot. mat. prasowe
W rundzie inwestycyjnej wzięli udział związani ze światem mediów aniołowie biznesu oraz, specjalizujący się we wspieraniu zaawansowanych technologicznie rozwiązań dla firm, fundusz Black Pearls VC. Z Deep.BI korzystają już Gremi Media, SME, De Groene Amsterdammer czy Human Rights Watch.
Czym jest Deep.BI?
Deep.BI jest narzędziem analitycznym opartym o własną platformę danych działająca w czasie rzeczywistym, które wyposaża wydawców mediów cyfrowych w pełnię wiedzy o tym, z jakim zainteresowaniem odbiorcy reagują na publikowane przez nich treści. Wykorzystane w Deep.BI algorytmy sztucznej inteligencji i głębokiego uczenia (tzw. deep learning) pozwalają na dogłębną analizę interakcji między użytkownikami, a publikacjami. Narzędzie pozwala więc wydawcom na ciągłe podnoszenie jakości swojego produktu w oparciu o kompleksowo zmierzone preferencje swoich klientów.
Deep.BI założyło w Nowym Jorku trzech Polaków, którzy od samego początku nastawili się na sprzedaż swojego narzędzia na światowym rynku – dzięki tej decyzji firma współpracuje m.in. z Human Rights Watch, czy De Groene Amsterdamer czy też EZUniverse. Sebastian Zontek, Jarosław Góra i Wojciech Woziwodzki aktywnie angazują się na polskim rynku: z Deep.BI korzysta już Gremi Media, trwają też testy w Grupie Polska Press. Pracują także z zespołem naukowców z Wydziału Informatyki Politechniki Poznańskiej, których zadaniem jest rozwijanie zaawansowanych algorytmów sztucznej inteligencji wykorzystywanych w procesach rekomendacyjnych i subskrypcyjnych.
Digitalizacja mediów to proces nie do powstrzymania, a w ślad za nią podąża przeniesienie ich przychodów w świat cyfrowy, gdzie królują ci, którzy byli tu dużo wcześniej. To Google i Facebook konsumują większość przychodów z reklam, dlatego wydawcy przechodzą na modele subskrypcyjne. Dzięki kompleksowej wiedzy o tym, jak czytelnicy reagują na treści, wydawcy mogą lepiej dopasować się do oczekiwań użytkowników i skutecznie budować trwałe relacje z nimi. Stąd już niewielki krok do skutecznej sprzedaży subskrypcji i znaczącej poprawy jakości tekstów, a my pomagamy go wykonać.
-Jarosław Góra, Chief Operating Officer w Deep.BI
7 mln PLN od NCBiR
Wsparcie budowy modeli subskrypcyjnych to obecnie w Deep.BI priorytet. Firma realizuje właśnie projekt, którego celem jest rozbudowanie posiadanego już potencjału analitycznego i Data Science o inteligentne narzędzia podnoszące sprzedaż subskrypcji, zaczynając od rekomendacji tekstu, a kończąc na utrzymaniu zakupionej subskrypcji oraz wykrywaniu nieprawidłowości w ich funkcjonowaniu. Rozwój tych narzędzi Deep.BI sfinansuje dzięki wsparciu w wysokości 7 milionów PLN otrzymanemu od Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.
Wsparcie VC i aniołów biznesu
Fundusz Black Pearls VC zainwestował w Deep.BI 3 miliony PLN w ramach programu BRIdgeAlfa NCBiR.
– Wydawcy wiedzą już, że przyszłość ich przychodów to subskrypcje. Oswaja się z tym także rynek. Według prognoz, do końca tego roku połowa dorosłych użytkowników w krajach rozwiniętych wykupi subskrypcję internetową przynajmniej dwóch tytułów. Walka o klienta będzie się odbywać nie tylko na poziomie jakości treści ale także na poziomie technologicznym. Deep.BI daje wydawcom narzędzie do efektywnej konwersji użytkowników tworząc podstawy sukcesu procesu digitalizacji. – Marcin P. Kowalik, Partner Zarządzający w Black Pearls VC
W przeprowadzenie ze strony Black Pearls VC zaangażowani byli Maciej Skórkiewicz (Partner) oraz Aleksander Dobrzyniecki (Investment Manager).
Pozostałe 1,8 miliona PLN Deep.BI zebrał od polskich aniołów biznesu związanych z branżą mediową. Do ich grona należą między innymi: Piotr Walter, Tomasz Józefacki, Krzysztof Dębowski czy Adam Sawicki.
– Rosnąca popularność modeli subskrypcyjnych wśród mediów świadczy o tym, że model oparty wyłącznie o wpływy z reklam w internecie przestaje się sprawdzać. Sprzedaż bezpośrednia wydań cyfrowych – bo tym przecież jest płatna dystrybucja treści przez wydawców – wymaga dbałości o relacje z czytelnikami, a tę najlepiej oprzeć o jakość publikacji. Deep.BI uzbraja wydawców w niezbędne dane oraz algorytmy, których wykorzystanie podnosi sprzedaż cyfrowych prenumerat. Zwiększone wpływy pozwalają wydawcom na inwestycje w jakość treści, a w rezultacie skorzystają na tym wszyscy. -Tomasz Józefacki, przewodniczący rad nadzorczych Nais i Movebubble, prywatny inwestor i były prezes Benefit Systems oraz członek zarządu Agory odpowiedzialny za segment internetowy spółki.