Jest to kolejny krok przewoźnika w kierunku tworzenia zeroemisyjnej sieci logistycznej Express, wykorzystującej transport elektryczny. Ta inicjatywa wpisuje się w strategię zrównoważonego rozwoju Grupy DHL, jak również stanowi ważny krok w kierunku dekarbonizacji sektora.
– Uzupełnienie floty powietrznej DHL Express o te innowacyjne samoloty to kolejny krok, który podejmujemy jako Grupa w celu minimalizacji wpływu naszej działalności na środowisko naturalne. Już wkrótce możliwe będą pierwsze dostawy dla e-commerce, realizowane przy użyciu „Alice” i chcemy być częścią tej zielonej rewolucji branży logistycznej – komentuje Agnieszka Łukawczyk, wiceprezes ds. operacji w DHL Express Polska.
Samolot „Alice” może być obsługiwany przez jednego pilota i przewieźć maksymalnie 1130 kg ładunku. Jego zasięg zaś wynosi do 460 kilometrów. Ładowanie niezbędne dla godzinnego lotu potrwa maksymalnie 30 minut. Proces ten mógłby odbywać się podczas operacji załadunku i rozładunku, co zagwarantuje terminowość dostarczania przesyłek przez DHL Express na całym świecie. Model może być wykorzystywany do obsługi tras dowozowych. Warto też zauważyć, że wymaga mniejszych inwestycji w infrastrukturę stacji.
Zobacz także
Plebiscyt ekologiczny „Wspólna zielona przyszłość” – szansa na promocję ekostartupów
Bill Gates zainwestował w projekt samolotu wodorowo-elektrycznego