Codziennie na ulice całego kraju wyjeżdża ponad 3500 kurierów DHL Parcel i blisko 1000 kierowców transportu liniowego. Firma chce dbać o bezpieczeństwo swoich pracowników oraz pozostałych użytkowników dróg. Właśnie dlatego postanowiła działać i z okazji 50-lecia istnienia DHL zorganizowała konkurs grantowy na projekt działania profilaktycznego, związanego z bezpieczeństwem na drogach. Nagrodą w konkursie był grant w wysokości 50 tys. złotych – 50 tys. na 50-lecie istnienia firmy.
Zwycięski projekt
DHL Parcel główną nagrodę postanowił przyznać firmie Introduction to Higher Level, która opracowała projekt przeprowadzenia warsztatów z zakresu bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Projekt będzie się składał z dwóch etapów i będzie realizowany w 2020, obejmując swoim zasięgiem całą Polskę.
W pierwszym etapie zwycięska firma przeprowadzi 24 jednodniowe warsztaty, w których będzie mógł wziąć udział każdy chętny. Szkolenia będą realizowane w okresie od kwietnia do września 2020 roku podczas lokalnych wydarzeń w różnych miastach Polski.
W drugim etapie przeprowadzonych zostanie 6 szkoleń w postaci webinarów, a każde z nich będzie poświęcone innej tematyce. Webinary dostępne będą w Internecie oraz w mediach społecznościowych.
– Nasza firma już od kilku lat jest obecna w sektorze bezpieczeństwa ruchu drogowego. Naszą misją jest poprawa świadomości użytkowników ruchu drogowego w tym obszarze. Jesteśmy otwarci na nowe, niekonwencjonalne rozwiązania, a swoją ofertę szkoleniową poszerzamy o kolejne sposoby dotarcia do odbiorców oraz o technologie, dzięki którym wzrasta świadomość użytkowników dróg. Taką możliwość dał nam udział w konkursie „Bezpiecznie z DHL”. Dzięki stworzeniu projektu „Dążymy wspólnie do wizji zero”, spełniliśmy nasze marzenia o byciu kreatywnym w obszarze, który jest nam bliski nie tylko zawodowo. Nasz projekt ma też pokazać, że o bezpieczeństwie drogowym powinniśmy pamiętać zawsze, ponieważ to od nas samych zależy również bezpieczeństwo innych – komentuje Mariusz Sztal z Introduction to Higher Level.
Zapowiadają się bardzo ciekawe i pouczające wydarzenia. W warsztatach wykorzystane będą symulatory czasu reakcji na zagrożenia, symulatory dachowania, zderzeń i wagi zderzeniowej oraz symulatory stanu upojenia alkoholowego. Natomiast prelegentami webinarów będą: eksperci bezpieczeństwa ruchu drogowego, policjanci, psychologowie transportu i ratownicy medyczni.
– Najistotniejszym czynnikiem na drodze jest czynnik ludzki. W ponad 90% zdarzeń to właśnie on zawodzi, doprowadzając do niebezpiecznych sytuacji niekiedy tragicznych skutkach. Zawodowo od kilkunastu lat zajmujemy się edukacją drogową na wszystkich szczeblach i dla każdej grupy wiekowej. Nie mamy wątpliwości, że największą skuteczność w działaniach na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego przynoszą projekty, których celem jest zmiana przyzwyczajeń. Chcielibyśmy, aby każdy uczestnik projektu zrozumiał realne zagrożenia BRD, spojrzał dojrzale na swoje postępowanie i chciał wyeliminować błędne przyzwyczajenia – dodaje Mariusz Sztal.
DHL dba o bezpieczeństwo
„Bezpiecznie z DHL” nie jest pierwszym działaniem firmy na rzecz bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Przypomnijmy, że DHL Parcel przeprowadza kursy z zakresu pierwszej pomocy dla swoich kurierów. Akcja jest organizowana pod hasłem „Z kurierem bezpiecznie”. Udział w takich szkoleniach nie jest obowiązkowy, jednak jak się okazało chętnych jest bardzo dużo, do tej pory przeszkolono już blisko 100 osób.
Innym projektem, w który zaangażował się DHL Parcel, była akcja Bezpieczny Przejazd – „Szlaban na ryzyko!”, organizowana w 2016 r. przez PKP Polskie Linie Kolejowe. W ramach współpracy wśród pracowników oraz współpracowników DHL Parcel przeprowadzone zostały warsztaty oraz akcje informacyjne dotyczące bezpieczeństwa na przejazdach drogowo-kolejowych.
– Od wielu lat w DHL Parcel Polska kierujemy się bezpieczeństwem jako jedną
z podstawowych wartości zarówno w działaniu jak i w komunikacji z otoczeniem – mówi Magdalena Bugajło, Dyrektor Komunikacji i PR DHL Parcel Polska. To dla nas ważny obszar, ponieważ nasza działalność opiera się na „byciu w drodze”, dlatego czujemy się odpowiedzialni za to, co się na niej dzieje oraz za naszych pracowników. Mamy nadzieję, że takie konkursy jak „Bezpiecznie z DHL”, w pewnym stopniu przyczynią się do poprawy bezpieczeństwa na polskich drogach.
Wybierając zwycięski projekt, firma postawiła na podniesienie poziomu edukacji związanej z bezpieczeństwem na drogach. – Wykorzystanie wiedzy eksperckiej oraz nowych technologii w opracowaniu całego przedsięwzięcia, a także szeroki zasięg projektu, zdecydowały o tym, do kogo trafiła nagroda w konkursie – mówi Magdalena Bugajło.
Firma wierzy, że innowacyjny sposób myślenia o edukacji będzie skuteczniejszy. Opowiadanie o problemie nie zadziała przecież na wyobraźnię tak samo, jak na przykład przeżycie symulacji dachowania w autentycznym samochodzie.