Założona w 2020 roku polska firma OnBoard (obecnie Dockendo) pojawiła się na rynku jako portal z ofertami pracy dedykowany branży morskiej, skupiający się na segmencie superjachtów. Platforma ta z jednej strony oferuje właścicielom łodzi i agencjom rekrutacyjnym możliwość łatwego tworzenia profili statków oraz zamieszczania ofert pracy w poszukiwaniu wykwalifikowanych załóg, z drugiej umożliwia kandydatom aplikowanie poprzez wysłanie swojego CV, prezentacji wideo i certyfikatów, ułatwiające proces dla obu stron poprzez algorytmy dopasowania.
– Może wydawać się zaskakujące, że w wartej miliardy dolarów branży, w której produkcja superjachtów rośnie 25% rok do roku, najczęstszym sposobem uzyskiwania przez załogi dostępu do nowych miejsc pracy na luksusowych jednostkach jest tzw. „Dockwalking”. Mam na myśli chodzenie poszukujących pracy po portach i marinach, gdzie można znaleźć superjachty i rozdawanie kapitanom papierowych CV „do ręki”. Chcemy zrewolucjonizować ten przestarzały proces – mówi Michał Niegowski, CEO Dockendo.
W realizacji tego celu pomóc mają właśnie pozyskane środki finansowe.
Pierwsze kroki
Pierwsze miesiące istnienia Dockendo nie były łatwe – tym bardziej, że firma od początku nastawiona była na rynki zagraniczne. Twórcy spółki pozyskiwali pierwszych użytkowników, promując portal na grupach społecznościowych i forach poświęconych branży morskiej. Założyciele Dockendo od samego początku komunikowali się bezpośrednio z właścicielami łodzi, zbierając opinie na temat ich oczekiwań odnośnie do portalu.
– Pracując z zespołem Dockendo przez ostatni rok mogliśmy obserwować ich zaangażowanie i entuzjazm. Jednak to przede wszystkim imponująca trakcja i pozytywne opinie użytkowników z całej Europy przekonały nas do dalszego wspierania firmy – dodaje Mateusz Bodio, dyrektor zarządzający RKKVC.