Na zdjęciu: Alex Schleifer, wiceprezes ds. projektowania w AirBnb | fot. materiały prasowe
Rzemiosło
Alex Schleifer dołączył do AirBnb w styczniu 2015 roku i obecnie pełni funkcję wiceprezesa ds. projektowania. Zarządza zespołem ludzi, którzy wcześniej niewiele mieli wspólnego z projektowaniem, bo na przykład pracowali jako bibliotekarze, mechanicy, agenci ubezpieczeniowi albo terapeuci. W rozmowie z serwisem 99u wyjaśnia, dlaczego kalifornijski startupu stawia na właśnie takie osoby.
– Podczas rekrutacji zwracamy uwagę raczej na potencjał niż na doświadczenie zawodowe, i to się sprawdza. Szukając w niekonwencjonalnych obszarach, znajdujemy ludzi, którzy myślą w niekonwencjonalny sposób – opowiada. Od kandydatów oczekuje przede wszystkim, żeby cechowała ich ambicja i żeby znali się na rzemiośle.
Ścieżki rozwoju
Jego zdaniem wszystkiego innego – procesów, struktur i narzędzi – można się nauczyć. – Za każdym razem, gdy dodajesz do zespołu projektantów różne punkty widzenia, zawsze otrzymujesz lepsze rezultaty, ale tylko tak długo jak długo zatrudniasz ludzi, którzy naprawdę są dobrzy w swoim fachu – dodaje.
Alex Schleifer wyjaśnia, że AirBnb oferuje swoim projektantom dwie ścieżki rozwoju. Jedni dalej mogą szlifować swoje rzemiosło i realizować kolejne projekty, a drudzy zmienić nieco kierunek kariery i zarządzać zespołem. Sam zdecydował się w pewny momencie skręcić i objął stanowisko menedżera. Tłumaczy, że praca jako freelancer nie była dla niego, ponieważ lubi gać drużynowo.
Wieloetapowa rekrutacja
Polscy startupowcy obok wiedzy i umiejętności, stawiają na dopasowanie potencjalnego pracownika do ich kultury organizacyjnej. Ważne, żeby kandydat podzielał wizję i wartości, którymi kieruje się spółka mająca go zatrudnić. Więcej o procesie rekrutacji w Brainly, DocPlanner i Kontakt.io przeczytasz w tym artykule.