Ja podaje serwis logistyka.rp.pl DPD zakupił 50 elektrycznych furgonów MAN eTGE, które będą obsługiwały na terenie Warszawy tak zwane zielone linie. Zamówienie zostało złożone, a jego realizacja jest przewidywana na pierwszy kwartał 2021 roku. Na ten moment, jak powiedział prezes DPD Polska, nad Wisłą 10 proc. paczek jest dostarczanych w standardzie zielonym.
7 tys. ekologicznych pojazdów i redukcja emisji dwutlenku węgla o 89 proc.
Działania DPD Polska są z pewnością częścią większego planu całej grupy. Ogłosiła ona bowiem niedawno nową strategię związaną z działaniami na rzecz zrównoważonego rozwoju. Według założeń firma do 2025 roku obejmie programem 225 europejskich miast w 20 krajach, zapewni niskoemisyjne doręczenia przesyłek do 80 milionów mieszkańców, zakupi 7 tys. pojazdów z napędem alternatywnym (elektryczne, na gaz, rowery, rowery cargo, itp.) oraz zredukuje emisję dwutlenku węgla generowaną przez flotę DPD o 89 proc. oraz innych zanieczyszczeń o 80 proc. w miastach objętych programem.
– Jesteśmy świadomi naszej odpowiedzialności wobec planety i jej mieszkańców. Naszą ambicją jest być najbardziej zaawansowaną w realizacji celów zrównoważonego rozwoju firmą kurierską w Europie. DPDgroup jest częścią problemu zmian klimatycznych i jednocześnie odgrywa ważną rolę w jego rozwiązaniu, stąd decyzja o podjęciu pragmatycznych działań w obszarze redukcji emisji w najbardziej zaludnionych miastach – powiedział w komunikacie Boris Winkelmann.
Rozbudowa floty i infrastruktury
DPDgroup rozszerzy flotę o 7 tys. pojazdów z napędem alternatywnym, zainstaluje 3600 stacji do ładowania i uruchomi 80 nowych oddziałów miejskich. W skład nowej floty z napędem alternatywnym wejdzie wiele rodzajów pojazdów w zależności od specyfiki centrum danego miasta, intensywności doręczeń na danym obszarze, a także ograniczeń regulacyjnych. Oprócz pojazdów elektrycznych różnej wielkości oraz pojazdów napędzanych gazem kurierzy będą doręczać przesyłki na rowerach, na rowerach cargo, przy pomocy specjalnych wózków oraz pieszo.
Uruchomienie 80 nowych mikrooddziałów oraz oddziałów miejskich umożliwi dalszą optymalizację procesów doręczeń. Nowe placówki zostaną otwarte m.in. w Bazylei, Barcelonie, Berlinie, Budapeszcie, Monachium, Marsylii, Pradze oraz w Warszawie. Tym samym uzupełnią one sieć 130 działających już oddziałów miejskich w wielu miastach Europy, m.in w Dublinie, Londynie, Madrycie, Paryżu i Rotterdamie.