Dreszcz emocji, radość z czynienia dobra: Foodsi i Żabka proponują klientom paczki-niespodzianki

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Dreszcz emocji, radość z czynienia dobra: Foodsi i Żabka proponują klientom paczki-niespodzianki

Udostępnij:

Blisko, tanio i z pozytywnym wpływem na środowisko – tak ma wyglądać pilotażowa współpraca popularnej sieci sklepów Żabka z Foodsi, czyli polską aplikacją walczącą z marnowaniem jedzenia.

W ramach współpracy w Foodsi możemy kupić paczki niespodzianki w promocyjnych cenach. Co kryje się w środku i jakie oszczędności czekają użytkowników?

Promocyjne paczki są dostępne w kilkudziesięciu sklepach sieci Żabka w całej Polsce. Na razie możemy dostać je w Warszawie, Wrocławiu, Gdańsku, Katowicach, Toruniu, Inowrocławiu czy Legionowie. Wkrótce pilotaż może zostać rozszerzony na kolejne lokalizacje. Dzięki nawet 67-procentowej zniżce użytkownicy zapłacą 11,99 zł za produkty warte aż 36 zł.

Jak to działa? Paczkę zamawiamy i opłacamy w aplikacji Foodsi, a następnie stawiamy się po jej odbiór w sklepie w wyznaczonym oknie czasowym. Pokazujemy pracownikowi sklepu potwierdzenie zamówienia w aplikacji.

Tajemnicza zawartość

Czego możemy spodziewać się w środku? Pełnowartościowych produktów z bliskim terminem, takich jak pieczywo, przekąski czy napoje. Cała zabawa polega na tym, że nigdy nie wiadomo, na co dokładnie trafimy. To idealna okazja, żeby zaoszczędzić i zrobić coś dobrego dla planety.

Żabka od lat rozwija inicjatywę Zielona Planeta, stawiając na zrównoważony rozwój i odpowiedzialne podejście do środowiska. W ramach swojej strategii ESG koncentruje się na ograniczaniu marnowania żywności, redukcji plastiku i wspieraniu gospodarki cyrkularnej. Działania Żabki wpisują się w Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ (SDG), szczególnie w zakresie odpowiedzialnej konsumpcji i produkcji (SDG 12) oraz działań na rzecz klimatu (SDG 13). Dzięki inicjatywom takim jak współpraca z Foodsi, Żabka wzmacnia swoją misję minimalizowania wpływu na środowisko i promowania świadomych wyborów konsumenckich.

Foodsi to już ponad 2 miliony użytkowników i prawie 7000 firm ratujących przed zmarnowaniem jedzenie, kwiaty i kosmetyki zarówno z odbiorem osobistym, jak i dostawą do domu. Z pomocą aplikacji użytkownicy i lokale ocalili już ponad 5 mln paczek, a w 2024 roku firma rozwinęła segment dostaw, stając się pionierem w ratowaniu cateringów dietetycznych.

O krok bliżej do idei zero waste

– Cały czas testujemy nowe rozwiązania, aby skuteczniej ratować jedzenie i inne zasoby przed zmarnowaniem — mówi Mateusz Kowalczyk, założyciel i CEO Foodsi. — Rozwijamy się na wielu frontach: rozszerzamy działalność w Polsce, a współpraca z Żabką jest naturalnym krokiem w tych działaniach. Testujemy nowe funkcje w aplikacji oraz planujemy ekspansję na inne europejskie rynki. Naszą misją jest nie tylko redukcja marnotrawstwa, ale także inspirowanie do zmiany nawyków i budowanie społeczności wokół idei zero waste.

Sama Żabka również ma doświadczenie w walce z marnowaniem jedzenia. Wcześniej testowała projekt „Dobra Paczka”, a teraz stawia na Foodsi, które pozwala sieci działać szybciej i efektywniej realizować Strategię Odpowiedzialności.

Czytaj także: