Druga edycja Carpathian Startup Fest już w październiku. Do wygrania 100 tysięcy złotych i udział w InCredibles

Dodane: 23.09.2022

Informacja prasowa Informacja prasowa

Druga edycja Carpathian Startup Fest już w październiku. Do wygrania 100 tysięcy złotych i udział w InCredibles

Udostępnij:

Już 13-14 października w Rzeszowie na arenie do walki o inwestora staną startupy, scaleupy i ludzie z nietuzinkowymi pomysłami na biznes. To również świetna okazja do nawiązania wielu kontaktów i wymiany doświadczeń. Każdy może dołączyć. Rejestracja trwa!

Rzeszowska Agencja Rozwoju Regionalnego i Podkarpacki Park Naukowo-Technologiczny „Aeropolis” zapraszają na Carpathian Startup Fest 2022. W jego ramach czekają na Was Demo Day, spotkania z inwestorami, targi pracy branży technologicznej oraz strefa wystawiennicza dla startupów.

Gwiazdy startupowej sceny

Podczas #CSF22 zaprezentują się 24 najlepsze projekty wybrane spośród 226 zgłoszeń na festiwal. Do wygrania jest łącznie 100 tys. zł oraz zaproszenie do udziału w programie dla najbardziej innowacyjnych startupów InCredibles zainicjowanym przez Sebastiana Kulczyka. Będzie także specjalna nagroda od RARR dla startupu z Ukrainy. Festiwal startupów to nie tylko konkurs dla tych, którzy przeszli eliminacje, ale wydarzenie dla wszystkich zainteresowanych nowymi technologiami i najnowszymi trendami w biznesie. Zaplanowano wiele wydarzeń towarzyszących. Będzie mowa o zastosowaniu sztucznej inteligencji, występy czołowych postaci polskiego środowiska startupowego, spotkania z inwestorami i potencjalnymi partnerami, targi pracy branży technologicznej oraz strefa wystawiennicza dla startupów. Podczas dwóch dni festiwalowych wystąpią m.in.: Stefan Batory, współzałożyciel i prezes Booksy – polskiej aplikacji do umawiania wizyt u fryzjera, kosmetyczki, masażysty i wielu innych. Michał Sadowski, założyciel i prezes zarządu Brand24 – internetowego narzędzia do monitoringu treści w mediach czy Katarzyna Cichopek – właścicielka marki Yacichopek.pl, mająca bogate doświadczenie w budowaniu marki osobistej oraz influence marketingu.

Google for Startups na liście obecności

O dynamicznie rozwijającym się rynku startupowym w Polsce i Ukrainie opowie Michał Kramarz, dyrektor Google for Startups w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. – W marcu br. Google ogłosił utworzenie Google for Startups Ukraine Support Fund o wartości 5 milionów dolarów, w ramach którego ukraińskie startupy otrzymują wsparcie finansowe i merytoryczne. Wybrane dotychczas 33 firmy otrzymały do 100 tysięcy dolarów na rozwój, a także mentoring ekspertów Google i wsparcie produktowe. Większość z firm została również zauważona na arenie międzynarodowej, dzięki czemu poszerzyły rynki zbytu o m.in. Polskę, Czechy czy Portugalię – wymienia dyrektor Google for Startups. – Ponadto regularnie i z sukcesem wspieramy nasze rodzime startupy. Społeczność Google for Startups w regionie Europy Środkowo-Wschodniej tworzy ponad 10 tysięcy początkujących przedsiębiorców, a Google for Startup Campus odwiedziło ponad 100 tysięcy osób. Dzięki naszej działalności oraz przestrzeni i społeczności Campusu wiele osób pozyskało nowe kontakty biznesowe i dostęp do ekspertów, którzy udzielają niezbędnej pomocy początkującym przedsiębiorcom. Mimo pandemii wiele startupów rozwinęło działalność oraz weszło na rynki zagraniczne. Warto również wspomnieć, że wg najnowszego raportu McKinsey & Company, firmy, które wykorzystują cyfrowe narzędzia są bardziej odporne na zmiany gospodarcze. Na Carpathian Startup Fest chcemy przybliżyć nasze projekty.

Jak przyciągnąć inwestora?

Na scenie CSF pojawią się także eksperci zajmujący się realizacją inwestycji w startupy. Do Rzeszowa przyjedzie Michał Kibil, adwokat i partner kancelarii DGTL Kibil Piecuch i Wspólnicy, oraz Ilona Kuźniecow, starszy prawnik w zespole transakcyjnym DGTL. To kancelaria, która posiada szerokie doświadczenie w zakresie tego typu procesów inwestycyjnych. – Wspieramy inwestorów w szeregu transakcji w startupy, a także w dojrzałe biznesy. Jednocześnie umiemy spojrzeć na transakcje z drugiej strony pracując ze startupami, pomagając je tworzyć, czy też zakładając w przeszłości własne. Tym doświadczeniem podzielimy się podczas Carpathian Startup Fest, starając się pokazać proces inwestycji w startupy z dwóch perspektyw – inwestorów i startupów. Opowiemy, jak kształtuje się współpraca między nimi, jak dochodzi od powiązania obu pomiotów i na co każda ze stron powinna zwrócić uwagę, aby cały proces przebiegł z sukcesem, czyli – inwestor zainwestował w startup, który ma mu przynieść duży zwrot inwestycji, a startup miał warunki do dalszego rozwoju. Pokażemy, jak pogodzić oczekiwania, które na pierwszy rzut oka wydają się sprzeczne. Z jednej strony spotykamy się z oczekiwaniem niezależności i ograniczania wpływu inwestora na rozwój startupu, a z drugiej z całkowicie racjonalnymi potrzebami inwestora co do kontroli wydatkowania pieniędzy, które wnosi do młodej spółki – tłumaczy Michał Kibil. – Na CSF22 powiemy też startupom, jak podejść do poszukiwania inwestora, na co inwestorzy najczęściej zwracają uwagę, czy też jaka dokumentacja w firmie może ważyć o wartości startupu i jego wycenie.

Gotowi na kryzys

Podczas CSF22 będzie też mowa o tym, jak przygotować startup na kryzys. Rekomendacje właścicieli topowych startupów w Polsce przedstawi Maja Małyska, CEO i współzałożycielka Catch the Tornado Dots, społeczności właścicieli produktowych spółek technologicznych, którzy działają lub chcą działać globalnie. – To rady founderów, którzy startupy prowadzą od dłuższego czasu. Mówią, jak przygotować zespół i klientów, i jakie podjąć działania, aby z kryzysu wyjść obronną ręką. W czasie globalnych zawirowań w gospodarce, trzeba starać się nie tylko o to, aby organizacja przetrwała, ale by wyszła z nich wzmocniona.

Zdaniem założycieli Catch the Tornado Dots takie festiwale jak CSF mają w sobie duży potencjał do nawiązywania kontaktów i budowania relacji. – W jednym miejscu można spotkać wiele osób, które mają podobne do naszych wyzwania i problemy – stwierdza Maja Małyska. – Tomek Karwatka podpowiada, by na takie wydarzenia jeździć przygotowanym, aby efektywnie wykorzystać spędzony tam czas. Sprawdźmy zatem agendę i dowiedzmy się czegoś o prelegentach. Zastanówmy się, jak oni mogą pomoc naszej organizacji, o co warto ich zapytać. Skontaktujmy się z nimi wcześniej, np. na Linkedinie i umówmy na spotkanie podczas CSF.

Rejestracja trwa

W Carpathian Startup Fest mogą wziąć udział wszyscy zainteresowani: inwestorzy, startupowcy, ludzie nauki i biznesu, marzący o własnym biznesie i realizacji ciekawej inwestycji. Organizatorzy – Rzeszowska Agencja Rozwoju Regionalnego wraz z Podkarpackim Pariem Naukowo-Technologicznym „Aeropolis” – zapraszają do rejestracji.

Rejestracja: https://bit.ly/3cBq4Aq
Szczegóły wydarzenia: https://carpathianfest.pl