Dzieci powinny otwierać swoje firmy. WeWork chce nauczać biznesu

Dodane:

Adam Sawicki, Redaktor prowadzącyRedaktor prowadzący MamStartup Adam Sawicki

Udostępnij:

Do tej pory WeWork zajmował się udostępnianiem przestrzeni biurowych, ale teraz szuka kolejnego źródła przychodu i wchodzi w edukację. Okazuje się, że będzie uczyć dzieci w wieku od 5 do 8 lat jak robić biznes.

Na zdjęciu: Rebekah Neumann, współzałożyciela WeWork | fot. materiały prasowe

– Sądzę, że nie istnieje żaden powód, dla którego dzieci ze szkół podstawowych nie mogłyby rozpoczynać własnych działalności gospodarczych – powiedziała w rozmowie z Bloomberg współzałożycielka WeWork Rebekah Neumann. Wyceniany na 20 milionów dolarów startup z Nowego Jorku zajmował się do tej pory udostępnianiem przestrzeni biurowych innym przedsiębiorcom. Teraz z kolei szuka kolejnego źródła przychodu.

Zajęcia z przedsiębiorczości

W jednej ze swoich przestrzeni zlokalizowanych na Manhattanie uruchamia szkółkę biznesu dla dzieci od 5 do 8 roku życia, gdzie będą się uczyć podstaw przedsiębiorczości. Podczas trwającego programu pilotażowego, uczestnicy przeszli już przez zajęcia z tworzenia marki, technik sprzedaży oraz poznały takie pojęcia jak podaż i popyt.

Niewykluczone, że uczestnicy zajęć będą mieli także szansę, aby wziąć udział w sesjach mentoringowych prowadzonych przez przedsiębiorców, którzy wynajmują biura w przestrzeniach należących do WeWork. Współzałożyciele amerykańskiego startupu planują w najbliższym czasie przeszkolić 65 uczniów i ostatecznie zamierzają stworzyć społeczność młodych przedsiębiorców.

Inwestycja

Pod koniec sierpnia WeWork pozyskało 4,4 mld dolarów od japońskiego giganta SoftBank i zapowiedziało, że te środki pomogą im wejść na nowe rynki i zwiększyć liczbę klientów, którym udostępniają swoje przestrzenie biurowe. Przedstawiciele startupu zdradzili również, że wpompują 3 miliardy dolarów bezpośrednio w rozwój macierzystej spółki, natomiast pozostałą kwotę rozdysponują między spółki zależne. Dzięki temu rozwiną przestrzenie co-workingowe, które są zlokalizowane w Chinach, Japonii i Korei.  

– WeWork wykorzystuje najnowsze zdobycze technologiczne oraz własny system danych, aby przekształcać sposób w jaki pracujemy – mówił Masayoshi Son, dyrektor generalny SoftBank. Jego zdaniem, startup stworzył elastyczną platformę, która zapewnia szereg możliwości nie tylko początkującym przedsiębiorcom, ale także tym z dłuższym stażem. Wyraził zadowolenie z faktu, że może przyczynić się do międzynarodowej ekspansji firmy.  

Globalny rozwój

Nowojorski startup działa już 16 krajach, w których ma 160 biur, a z jego usług korzysta mniej więcej 150 tysięcy osób, w tym pracownicy PepsiCo i serwisu Reddit. W ramach abonamentu udostępnia swoim klientom różne warianty usługi. Mogą na przykład wynająć pojedyncze biurko albo określoną powierzchnię dla całego zespołu. Do tego do ich dyspozycji jest internet, kawa, strefy relaksu oraz inne udogodnienia. Od teraz w nowojorskiej przestrzeni WeWork dzieci mogą uczyć się przedsiębiorczości.