Wyjść poza bańkę i… pytać dzieci
Na konferencji Infoshare przeprowadziliśmy rozmowę z Joanną Frotą Kurkowską. Podczas wywiadu omówiliśmy podejście do analizy trendów. Joanna podkreśla, że jednym z najskuteczniejszych sposobów na ich identyfikację jest wyjście poza własną bańkę społeczną.
– Bardzo często gadam z dzieciakami znajomych i to są najlepsze researche trendowe, bo dzieciaki są megaszczere, szczególnie jeśli chodzi o rozrywkę i gaming – mówi Joanna Frota Kurkowska.
Trendy? W startupach jest łatwiej
Joanna zwróciła uwagę na różnice w otwartości na trendy w dużych organizacjach i startupach. W swojej pracy ma do czynienia z wieloma zespołami, w których realizuje misję edukacyjną, zachęcając do zadawania pytań bez obaw o ich jakość. Zauważa jednak, że w startupach implementacja trendów jest znacznie łatwiejsza.
– W startupach jest łatwiej, bo mamy founderów, mamy też mniejsze grono decyzyjne, tam wszyscy robią wszystko i jest to łatwiejsze do implementacji – dodaje Joanna Frota Kurkowska.
Trendy gamingu
Joanna omawia również aktualne trendy w branży gier. Wskazuje na rosnącą popularność platform takich jak Roblox, ZEPETO i Fortnite, które zmieniają sposób, w jaki funkcjonują reklamy. Kolejnym interesującym zjawiskiem są transmedia, które przyciągają uwagę osób pragnących głębszego doświadczenia w świecie gier, czego doskonałym przykładem jest serial „Fallout”.
Całą rozmowę, przeprowadzoną w naszym studiu podczas infoShare, obejrzysz tutaj:
Czytaj także:
- Potrzebujemy innowacyjnych rolników. Ale rolnik nie jest sexy – Zuzanna Skalska (360Inspiration)
- Najczęstszy błąd w UI, DX oraz UX to zbyt duży poziom komplikacji – Eleftheria Batsou (Community Manager w CrabNebula)
- BioRewolucja to ten obszar, gdzie AI ma największy potencjał – prof. Henrik von Scheel
- To my, ludzie, odpowiadamy za sztuczną inteligencję – Marja Laitinen (Senior Director in the European Government Affairs team at Microsoft)