Dzieciaki znajomych to są najlepsze źródło wiedzy o trendach – Joanna Frota Kurkowska (G2A.com)

Dodane:

MamStartup logo Mam Startup

Dzieciaki znajomych to są najlepsze źródło wiedzy o trendach – Joanna Frota Kurkowska (G2A.com)

Udostępnij:

Joanna Frota Kurkowska to ekspertka w dziedzinie analizy trendów i strategii handlowej, obecnie pracująca jako Insights & Trade Strategist w G2A.com. Jej praca polega na łączeniu różnych działów i analizowaniu potrzeb rynku, co pozwala jej dostarczać wartościowe informacje dla współpracowników.

Wyjść poza bańkę i… pytać dzieci

Na konferencji Infoshare przeprowadziliśmy rozmowę z Joanną Frotą Kurkowską. Podczas wywiadu omówiliśmy podejście do analizy trendów. Joanna podkreśla, że jednym z najskuteczniejszych sposobów na ich identyfikację jest wyjście poza własną bańkę społeczną.

– Bardzo często gadam z dzieciakami znajomych i to są najlepsze researche trendowe, bo dzieciaki są megaszczere, szczególnie jeśli chodzi o rozrywkę i gaming – mówi Joanna Frota Kurkowska.

Trendy? W startupach jest łatwiej

Joanna zwróciła uwagę na różnice w otwartości na trendy w dużych organizacjach i startupach. W swojej pracy ma do czynienia z wieloma zespołami, w których realizuje misję edukacyjną, zachęcając do zadawania pytań bez obaw o ich jakość. Zauważa jednak, że w startupach implementacja trendów jest znacznie łatwiejsza.

– W startupach jest łatwiej, bo mamy founderów, mamy też mniejsze grono decyzyjne, tam wszyscy robią wszystko i jest to łatwiejsze do implementacji – dodaje Joanna Frota Kurkowska.

Trendy gamingu

Joanna omawia również aktualne trendy w branży gier. Wskazuje na rosnącą popularność platform takich jak Roblox, ZEPETO i Fortnite, które zmieniają sposób, w jaki funkcjonują reklamy. Kolejnym interesującym zjawiskiem są transmedia, które przyciągają uwagę osób pragnących głębszego doświadczenia w świecie gier, czego doskonałym przykładem jest serial „Fallout”.

Całą rozmowę, przeprowadzoną w naszym studiu podczas infoShare, obejrzysz tutaj:

Czytaj także: