Bezpośrednia rezerwacja noclegu, zakup biletu lotniczego czy ubezpieczenia turystycznego. To tylko kilka z nowych funkcjonalności dodanych do startupu mobilnego polskiego zespołu z Płocka. Dowiedzcie się co jeszcze w planach mają pomysłodawcy PlaceKnow.
W aplikacji i w serwisie placeknow.com dzisiaj możemy znaleźć aż 3,5 miliona informacji dotyczących opisów miast, ofert czy baz miejsc. Z poziomu aplikacji możemy przeglądać też przeszło milion ofert turystycznych. Co jeszcze użytkownikom może zaproponować zespół Placeknow.com?
fot. Fotolia
Noclegi w mieście oraz zwiedzanie miasta z przewodnikiem, to kolejne funkcjonalności, z których możemy skorzystać po ostatniej aktualizacji aplikacji. Dlaczego wybrano właśnie te? Łukasz Sobański, CEO PlaceKnow.com, mówi, że wybrane zostały w pierwszej kolejności usługi najważniejsze podczas podróży, czyli nocleg, transport, zwiedzanie. Ostatnio dodaliśmy też oferty wynajmu samochodu dla miasta czy książki/przewodniki o mieście – dodaje Łukasz Sobański. Niebawem ofert wynajmu ma być więcej, bo startup jest w trakcie integracji z icarsclub.com. Ile twórcy zarabiają na pośredniczeniu tych usług?
Prowizja wynosi od 3% nawet do 30% w zależności od usługi. Przez portal internetowy PlaceKnow.com rezerwacji usług dokonuje miesięcznie kilkadziesiąt osób. Większość transakcji pochodzi od zagranicznych turystów, którzy stanowią dziś 77% odwiedzających portal – tłumaczy Łukasz Sobański, szef PlaceKnow.com.
Od przeszło pół roku możemy też korzystać z wglądu do panoramy miast, które chcemy odwiedzić. Od kwietnia wspomniana funkcja działa na aplikacji stworzonej na system iOS, a od września na tej opracowanej na Androida. Kolejną ciekawostką jest to, że użytkownicy korzystający m.in. z aplikacji mobilnej, mogą ze sobą rozmawiać za pomocą czatu. Dzięki tej funkcji użytkownicy dowiadują się o wielu ciekawostkach związanych z miejscem, które chcą odwiedzić.
Dziś aż 35 tysięcy unikalnych użytkowników co miesiąc odwiedza portal. Około 77% to użytkownicy zagraniczni (ok. 12% USA, 10% UK, 8% Niemcy i reszta), a 23% to użytkownicy z Polski. Jak zespół PlaceKnow.com do nich dotarł? Sobański w rozmowie mówi, że większość ruchu na stronie pochodzi z wyszukiwarki Google, dzięki pozycjonowaniu organicznemu. Wspomina również, że jeszcze przed opublikowaniem aplikacji w Google Play, zespół spotkał się z producentami urządzeń mobilnych w Polsce. Na dzień dzisiejszy udało nam się podpisać umowy z dwoma producentami na pre-instalacje w najbliższych produkcjach – mówi Łukasz Sobański. Wspomina również, że Polscy producenci coraz bardziej skupiają się na dystrybucji także na rynkach zagranicznych jak Niemcy, Węgry, Rumunia. Mamy nadzieję, że kolejne rynki będziemy zdobywać wspólnie z nimi – dodaje Sobański.
Jakie zespół ma plany na przyszłość? Chce, aby zarówno portal jak i aplikacje były narzędziami, z którymi turysta rozpoczyna planowanie swojej podróży. Zazwyczaj dzięki serwisowi i aplikacji szuka pomysłów, sprawdza pełną ofertę turystyczną miast, które go interesują, rezerwuje usługi i oferty oraz poznaje ludzi z danej okolicy. Sukcesywnie chcemy rozwijać się równocześnie na kilku rynkach w Europie oraz w USA – tłumaczy Łukasz Sobański, szef PlaceKnow.com. Wspomina też o nauce jaką zespół wyciągnął przez ponad rok pracy nad startupem. Najważniejsza nauką z naszego statupu było zrozumienie, że dzisiejszy turysta nie chce już tylko odpoczywać podczas wyjazdu, ale chce przeżywać i zapamiętywać. To zadanie ułatwić ma właśnie PlaceKnow – mówi Sobański.
Planujecie swoją podróż za pomocą takich serwisów? Jakie macie wrażenia?