e-podróżnik przejął firmę tworzącą program do zarządzania rozkładami jazdy. Planuje ekspansję

Dodane:

Adam Łopusiewicz Adam Łopusiewicz

Udostępnij:

Już 27 lutego spółki Teroplan i Informica opublikowały plan połączenia. Na jego mocy spółki osiągnęły efekty synergii, dzięki czemu będą mogły szybciej rozwijać swoją ofertę i oferować lepsze produkty. W planach jest także ekspansja zagraniczna e-podróżnika na kolejne kraje.

Na zdjęciu: Andrzej Soroczyński, prezes Teroplan | fot. Teroplan 

Partnerzy od lat

Od 1 czerwca br. obie spółki sprzedają swoje produkty pod jedną marką. Choć Informica działa na rynku dłużej (od 1991 roku), to Teroplan wchłonął starszą spółkę. Informica od lat oferuje system do zarządzania danymi z rozkładów jazdy przewoźników miejskich i prywatnych. Dzięki temu przewoźnicy mogą w prosty sposób przekazywać swoje dane takim portalom jak e-podróżnik.pl. I od takiego przekazania danych zaczęła się historia tej współpracy. 

W 1999 roku Informica opublikowała swoje oprogramowanie „Przewozy pasażerskie”, dzięki którym przewoźnicy mogli przekazywać informacje o zmianach w rozkładzie jazdy za pomocą kilku kliknięć. Gdy startował e-podróżnik, portal oferujący rozkład jazdy w przystępnej formie, potrzebował informacji od kilkuset przewoźników w Polsce. – Okazało się, że większość przewoźników w Polsce korzysta z oprogramowania Informica do układania takich rozkładów – mówi nam Andrzej Soroczyński, prezes Teroplan.

Połączenie

Spółki zawarły na wstępie strategiczne porozumienie w sprawie współpracy, portal e-podróżnik.pl od początku swojego istnienia był zintegrowany z oprogramowaniem Informica używanym przez przedsiębiorców zajmujących się regularnym przewozem osób. W 2007 roku, Informica przygotowała dla e-podróżnika system sprzedaży biletów online. – Decyzja o połączeniu obu spółek była, w pewnym sensie, naturalną konsekwencją istniejącej współpracy i wypracowanego wzajemnego zaufania – dodaje Soroczyński.

–  Po połączeniu obu spółek, dzięki dużo lepszej koordynacji prac nad rozwojem systemów informatycznych dla przedsiębiorstw transportowych, osiągamy efekt synergii: będziemy w stanie szybciej rozwijać naszą ofertę i oferować produkty lepiej dostosowane do potrzeb naszych klientów – zarówno przewoźników, jak i pasażerów. Możemy również łatwiej wyjść z naszą ofertą do klientów zagranicznych – mówi prezes Teroplan. Dzisiaj z portalu spółki korzystają m.in. mieszkańcy Niemiec i Czech. 

1200 punktów sprzedaży stacjonarnej

Teroplan z roku na roku odnotowuje sukcesywny wzrost sprzedaży biletów, a to za sprawą stałego rozwoju spółki. – Zwiększyliśmy także w ostatnim czasie liczbę przewoźników sprzedających w naszym systemie o blisko 200 przewoźników międzynarodowych – kursujących zarówno do Europy Zachodniej, jak i na Wschód – Ukrainę, Białoruś czy do krajów bałtyckich. Uruchomiliśmy również w naszym systemie sprzedaż biletów największego przewoźnika kolejowego firmy Polregio – dodaje Andrzej Soroczyński.

Spółka nie skupia się jednak wyłącznie na internetowej sprzedaży biletów. Ostatnio nawiązała współpracę z firmą Kolporter, dzięki czemu poszerzyła znacząco sieć stacjonarnych punktów sprzedaży, w których pasażerowie mogą kupować bilety podróżne. Obecnie na terenie całej Polski funkcjonuje ponad 1200 takich punktów – biur podróży i saloników prasowych. Prezes Teroplan zapytany o plany związane z przejęciem spółki, odpowiada, że dotyczą ekspansji zagranicznej na kolejne kraje.

E-podróżnik to międzynarodowa wyszukiwarka połączeń

– W tym roku uruchomiliśmy współpracę z dwoma przewoźnikami na rynku serbskim i jako pierwsza firma oferujemy tam bilety online w cenach dynamicznych. Rozwijamy też naszą działalność na rynku ukraińskim – mówi. Kolejną niszą, którą firma zaczęła od niedawna zagospodarowywać jest międzynarodowy transport door to door. Podróże w systemie door to door do Niemiec, Austrii, Holandii i innych krajów europejskich są popularne głównie wśród osób pracujących za granicą.

Z tego typu korzysta kilka milionów pasażerów rocznie. Dotychczas mieli oni możliwość jedynie tradycyjnego sposobu rezerwacji takich przejazdów – telefonicznie lub poprzez internetowy formularz, a zakupu biletu dokonywali dopiero w dniu wyjazdu, u kierowcy. – Obecnie współpracujemy już z 50 przewoźnikami door to door, którym dajemy możliwość sprzedawania biletów online zarówno na platformie e-podróżnik.pl, jak i poprzez własne strony internetowe – mówi Andrzej Soroczyński.

Dodaje, że wraz z zespołem dąży do tego, aby portal do końca tego roku był postrzegany nie tylko jako największa wyszukiwarka połączeń krajowych, ale także międzynarodowych.