Eduelo oferuje materiały edukacyjne w formie ponad 60 tys. quizów obejmujących całą podstawę programową dla szkoły podstawowej (klasy 1-8), co wyróżnia platformę na tle nielicznych, dostępnych w Polsce rozwiązań. Quizy edukacyjne są dostępne na komputerach, telefonach i tabletach, więc uczniowie mogą korzystać z Eduelo w dowolnym momencie, kiedy tylko znajdą czas.
Model biznesowy sprawdzony w trakcie pandemii
Eduelo działa w modelu freemium. Użytkownicy mogą zapoznać się z pełnią możliwości platformy w trakcie okresu próbnego. Po jego zakończeniu w każdej chwili mają możliwość zakupu konta premium, które ponownie daje im dostęp do pełnej funkcjonalności. Swoją ofertę Eduelo kieruje zarówno do szkół w modelu B2B, jak i użytkowników indywidualnych, czyli dzieci i ich rodziców, w modelu B2C.
– Rocznie pozyskujemy ponad 150 tys. nowych użytkowników. Duży wzrost skali działania pozwolił nam też zrealizować przychody z Kont Premium, z których finansujemy dalszy rozwój platformy. Chcemy teraz dotrzeć do inwestorów i partnerów, którzy podobnie jak my uwierzą w dalszy rozwój Eduelo i wesprą nas swoją wiedzą, kapitałem i pomocą. Rozpoczęliśmy rozmowy z firmami z branży, funduszami VC i aniołami biznesu. Na razie skupiamy się na doskonaleniu modelu na polskim rynku. W przyszłości nie wykluczamy przeniesienia naszych doświadczeń na inne rynki, poza Polskę – mówi Marta Żukowska-Gryzło, jedna z założycielek Eduelo.
W Polsce jest ponad 3 mln uczniów szkół podstawowych, którzy uczą się w ponad 14 tys. szkół. Tworzy to bardzo duży rynek, zarówno w modelu B2C, jak i B2B. Uczniowie, rodzice i nauczyciele coraz częściej aktywnie poszukują w internecie źródeł wiedzy i aplikacji wspierających edukację. Perspektywy wzrostu zainteresowania takimi platformami jak Eduelo są więc bardzo dobre.
Gamifikacja zwiększa efekty edukacyjne
– Naszą misją jest wspieranie dzieci w rozwoju i tworzenie dla nich środowiska edukacji, które zachęci je do pogłębiania wiedzy, da pozytywne wsparcie, pomoże rozwinąć swoje umiejętności, a także będzie wspierać budowanie ciekawości świata i pewności siebie – wyjaśnia Marta Żukowska-Gryzło.
Jak? By zachęcić uczniów do pogłębiania i sprawdzania swojej wiedzy startup wykorzystuje gamifikację: edu-monety, które można wymienić na nagrody w wirtualnym sklepie czy pojedynki na wiedzę między użytkownikami.
Co ważne, w Eduelo nie ma złych odpowiedzi. Jeśli uczeń popełni błąd, wyświetla mu się poprawna odpowiedź, a to samo pytanie pojawia się ponownie na końcu quizu. Uczeń kończy quiz dopiero, gdy wszystkie jego odpowiedzi są poprawne.
– Z naszych analiz wynika, że uczniowie korzystający z Eduelo Premium osiągają lepsze wyniki na egzaminach ósmoklasisty niż pozostali. Szukamy więc sposobów, by jak najwięcej szkół mogło korzystać z wszystkich funkcji platformy. Jesteśmy zainteresowani współpracą z firmami, które chcą wspierać lokalne społeczności i mogą sponsorować dostęp do Eduelo Premium wybranym szkołom – dodaje Marta Żukowska-Gryzło.
Eduelo wystartowało w 2018 r. Obecnie na platformie jest zarejestrowanych ponad 7 tys. szkół podstawowych (połowa działających w Polsce), ponad 100 tys. nauczycieli i rodziców oraz ponad 600 tys. uczniów, którzy rozwiązali ponad 250 mln pytań quizowych z przedmiotów takich jak język polski, język angielski, matematyka, fizyka, geografia, historia, biologia, chemia i inne.
Artykuł powstał we współpracy z Eduelo
edukacja, edutech