Startup Photon Entertainment pierwsze pieniądze na projekt pozyskała ze zbiórki crowdfundigowej, a chwile potem od inwestorów. Produkcję robotów rozpoczęto w 2017 roku w Białymstoku. Do tej pory 11 tys. robotów trafiło do 2 tys. szkół i przedszkoli.
Amerykańska firma, która podejmie się wprowadzeniem edukacyjnego robota na rynek Stanów Zjednoczonych, Kanady i Chin, to Eduscape. Firma ta zapowiedziała, że planuje wprowadzić polskiego robota do amerykańskich szkół. Eduscape między innymi jest partnerem Google for Education ze specjalnością edukacyjną.
– To bardzo ważny krok, nie tylko dla naszej organizacji, ale dla całej edukacji. Photon sprawdził się w Europie, Australii i Azji Południowo-Wschodniej. Udowodnił, że szkoły mogą wdrażać STEM (science, technology, engineering, methematics) znacznie szybciej, a uczniowie osiągać lepsze wyniki – skomentował Michał Grześ, współzałożyciel i członek zarządu firmy.