Ze względu na to, że spółka weszła na rynek NewConnect poprzez odwrotne przejęcie i jest notowana na nim od 12 maja 2022 roku, wyniki osiągnięte w 2023 roku nie są w pełni porównywalne z rezultatami z 2022 roku, które zostały zaraportowane.
– Miniony rok był dla nas bardzo dobry. Zrealizowaliśmy wiele projektów influencerskich, które okazały się wielkimi sukcesami. W samym holdingu też zaszło sporo zmian, wzmocniliśmy strukturę zarządczą i dołączyły do nas nowe osoby. Osiągnięte wyniki finansowe są przejawem dobrego kierunku, który obraliśmy i nim podążamy. Ekipa Management to dla nas nadal najważniejsza spółka, ale dążymy do tego aby sfinalizować projekty w innych spółkach i efekty tego powinny być w najbliższym czasie widoczne. Dzięki temu zdywersyfikujemy źródła dochodu oraz wzmocnieniu ulegnie nasz międzynarodowy charakter działalności. Ważnym wydarzeniem w życiu naszej firmy jest kupno działki pod Krakowem, o której informowaliśmy na przełomie stycznia i lutego. Budowa nowej siedziby będzie z pewnością dużym wyzwaniem i ważnym celem na bieżący rok – podsumował Łukasz Wojtyca, prezes zarządu EKIPA Holding S.A.
W minionym roku spółka realizowała strategię, która zakłada poszerzenie portfolio produktów FMCG, profesjonalizację struktur i kadry zarządzającej w Grupie Kapitałowej, zwiększenie liczby Twórców i ich zasięgów w mediach, pozyskanie perspektywicznych projektów inwestycyjnych oraz partnerów biznesowych w spółkach zależnych.
Przegląd inicjatyw EKIPY
W październiku 2023 r. Karol “Friz” Wiśniewski, będący dominującym akcjonariuszem EKIPA Holding, przekroczył ponad 5 mln subskrybentów na swoim kanale i jednocześnie został Top1 na polskim YouTube pod względem subskrypcji. W ramach swoich spółek EKIPA Holding stworzyła także kilka nowych produktów z zakresu FMCG, wśród nich m.in. Donuty Genzie, lody “Chmurka i Burza” z firmą Koral, a pod koniec maja 2023 r. na rynek weszły nowe batony EKIPY, które zostały wyprodukowane przez Millano Group.
W spółce Laniakea Pictures trwały prace nad kilkunastoma projektami na różnym etapie rozwoju, dla różnych grup docelowych. W najbliższych latach trafią one do dystrybutorów. Będą to zarówno seriale, filmy pełnometrażowe, animacje dla dzieci czy sitcom telewizyjny. Część z nich już teraz jest rozwijana w ramach programów rozwojowych – m.in. Kids Kino Lab czy Let’s be series organizowane przez Netflix i KIPA.
W innej spółce z grupy – EKIPATONOSI w grudniu ubiegłego roku miała miejsce premiera polskiej marki odzieżowej „Hi”, której inicjatorką jest Hanna Puchalska influencerka Genzie, należąca do EKIPY. Za koncepcję i kreację „Hi” odpowiada zespół specjalistów z branży modowej.
Z kolei GGBay, zajmująca się tworzeniem i wydawaniem gier, w wrześniu 2023 r. uruchomiła akcelerator dla twórców gier mobilnych pod nazwą Holonation. To przestrzeń dla twórców, którzy chcą przekształcić swoje kreatywne pomysły w udane produkty, w różnych modelach współpracy z GGBay, a także wprowadzić na rynek już gotowe gry. Dużym atutem Holonation są możliwości promocyjne gier, realizowane we współpracy z innymi podmiotami z Grupy EKIPA Holding. Spółka GGBay przeznaczyła na finansowanie Holonation 500 tys. zł, jednocześnie procedując dodatkowe możliwości zwiększenia skali finansowania projektów we współpracy z podmiotem zewnętrznym, który otrzymał środki unijne z programu Startup Booster Poland – Smart UP.