Escola planuje pozyskać do 4 mln zł z emisji akcji. Kampania na Crowdconnect ruszy 27 lipca

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Escola planuje pozyskać do 4 mln zł z emisji akcji. Kampania na Crowdconnect ruszy 27 lipca

Udostępnij:

Escola, jedna ze spółek tworzących aplikacje webowe i mobilne w Polsce, 27 lipca rozpocznie kampanię crowdinvestingową na platformie Crowdconnect.pl. Escola chce pozyskać finansowanie na akwizycje spółek z branży IT, rozwój posiadanych produktów własnych i stworzenia nowych produktów cyfrowych. Cel emisji to 4 mln zł. W 2022 roku Escola planuje debiut na NewConnect.

Spółkę od 4 lat rozwija dr Krzysztof Wojewodzic, obecny prezes zarządu i akcjonariusz większościowy, wspierany przez doświadczoną Radę Nadzorczą, m.in. prof. Witolda Orłowskiego, prof. Dariusza Jemielniaka, czy dr Macieja Madzińskiego.

– Kampania crowdinvestingowa i późniejszy debiut na NewConnect to jedne z naszych najważniejszych celów, o których informowaliśmy inwestorów. Pozyskane finansowanie posłuży nam na przyspieszenie rozwoju Escoli i da możliwość dołączenia do akcjonariatu naszej spółki nowym osobom i podmiotom. Po przeprowadzonej emisji chcemy jeszcze bardziej skupić się na venture buildingu, rozwijaniu obecnych i tworzeniu nowych produktów cyfrowych. Widzimy, że przejęcia, inwestycje w ludzi i technologię generują zadowalające wyniki – mówi dr Krzysztof Wojewodzic, prezes zarządu Escoli.

Escola pierwsze kroki na rynku kapitałowym postawiła jeszcze w maju 2017 r., właśnie wtedy spółka pozyskała 400 tys. zł z kampanii crowdinvestingowej. Dwa lata później firma przeprowadziła drugą rundę inwestycyjną na kwotę 521 tys. zł.

– W czasie pierwszej emisji crowdinvestingowej zapewnialiśmy inwestorów, że wejdziemy na giełdę, dążymy do debiutu na NewConnect w 2022 roku. Także większość celów emisyjnych będziemy starali się zrealizować do końca przyszłego roku – dodaje dr Krzysztof Wojewodzic.

Escola S.A. w 2021 r. zajęła 6. miejsce w światowym rankingu najszybciej rosnących firm IT według Clutch. Spółka zanotowała średni wzrost przychodów o 180 proc. za lata 2019-2020. Ranking Clutch zestawia 100 najszybciej rozwijających się firm IT i jest oparty na bezwzględnej stopie wzrostu przychodów w latach 2019-2020. W 2019 r. spółka zależna – Escola sp. z o.o. – otrzymała nagrodę Mobile Trends Awards 2019 za aplikację Orlen Mobile oraz w 2021 r. Mobile Trends Awards 2021 za aplikację dla Radio 357.