Escola przejmuje kolejne marki oraz wchodzi w nowe obszary działalności

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Escola przejmuje kolejne marki oraz wchodzi w nowe obszary działalności

Udostępnij:

Escola, firma tworząca aplikacje mobilne i webowe w Polsce, realizuje kolejne projekty akwizycyjne. Tym razem spółka nabyła prawa do marki Mobile Trends. Kolejną transakcją spółki jest kupno firmy ClickMaster celem rozbudowania swoich struktur kadrowych oraz przejęcia projektów prowadzonych dotychczas przez software house.

W sierpniu spółka Escola, w ramach przeprowadzonej publicznej emisji akcji, pozyskała 2,2 mln zł od inwestorów. Otrzymane środki są dedykowane m.in. na skalowanie własnych projektów, powiększanie zespołu programistów oraz przejęcia innych spółek.

30 września Escola zawarła umowę, w ramach której stała się właścicielem praw do Mobile Trends Conference, Mobile Trends Awards oraz serwisu MobileTrends.pl, wchodzących w skład marki Mobile Trends.

– Zakup praw do marki Mobile Trends otwiera przed nami nowe możliwości rozwoju na kilku płaszczyznach, m.in. poprzez realizację Mobile Trends Conference, czyli największej konferencji poświęconej mobile w Polsce. Z kolei Mobile Trends Awards to najbardziej prestiżowe wyróżnienie branży mobilnej, które przyznawane jest już od 10 lat. Chcemy kontynuować ten sukces, dlatego za organizację konferencji oraz wręczanie nagród w dalszym ciągu odpowiedzialny będzie Robert Rachwał, który jest pomysłodawcą projektu i przewodniczącym kapituły konkursowej – informuje dr Krzysztof Wojewodzic, prezes Escoli.

– Jesteśmy świadomi, w którym kierunku idzie rozwój aplikacji mobilnych, pozyskanie tak uznanych brandów na rynku uważam za niezwykle perspektywiczny ruch. Dodatkowo zakup serwisu MobileTrends.pl otwiera nam nowe możliwości rozwoju oraz wpisuje się w strategię edukacyjną spółki, która prowadzi już swój autorski podcast EscolaMobile  – podkreśla dr Krzysztof Wojewodzic, prezes zarządu Escoli.

Mobile Trends Conference to doroczne święto branży mobile oraz największa w Polsce cykliczna konferencja poświęcona projektowaniu, tworzeniu, wdrażaniu oraz promocji aplikacji i rozwiązań mobilnych. W największej dotychczasowej edycji wzięło udział ponad 500 osób z całej Polski.

– Po pierwszym dniu konferencji podczas uroczystej gali przyznawane są nagrody Mobile Trends Awards. Niezależna kapituła składająca się z 19 ekspertów nagradza  firmy, które z sukcesem wykorzystały mobilne technologie w swoich projektach. Co roku konkurują ze sobą silne marki, które oceniane są za perfekcję, dostosowanie się do potrzeb użytkowników, innowacyjność oraz rozpoznawalność. Dzięki współpracy z Escola będziemy mogli wspólnymi siłami wynieść to wydarzenie na jeszcze wyższy poziom – komentuje Robert Rachwał, twórca marki Mobile Trends.

Serwis MobileTrends.pl działa od września 2013 r. To miejsce w pełni poświęcone najnowszym trendom w nowych technologiach i w sektorze mobile. W 2020 r. serwis miał ponad ćwierć miliona odsłon, a w 2021 r. serwis odwiedza średnio 17 tys. użytkowników miesięcznie.

Swoją strategię rozwoju na rynku IT Escola opiera w dużej mierze na akwizycji innych software house’ów. Pozwala to na pozyskanie doświadczonych programistów oraz zwiększeniu liczby prowadzonych projektów. Tym razem Escola przejęła udziały firmy ClickMaster, zwiększając jednocześnie zespół doświadczonych programistów oraz poszerzając portfolio nowych zamówień.

Escola S.A. w 2021 r. zajęła 6. miejsce w światowym rankingu najszybciej rosnących firm IT według Clutch. Spółka zanotowała średni wzrost przychodów o 180 proc. za lata 2019-2020. Ranking Clutch zestawia 100 najszybciej rozwijających się firm IT i jest oparty na bezwzględnej stopie wzrostu przychodów w latach 2019-2020.