DIYcubator – budowanie firm internetowych

Dodane:

Udostępnij:

DIYcubator (ang DIY=Do It Yourself=Zrób To Sam + Incubator) to jednodniowe, trwające 4h szkolenie, przeznaczone dla osób, które chcą prowadzić biznes internetowy i są na początku tej drogi. Grupy, którym dedykujemy ten program szkoleniowy, to głównie:

  • osoby chcące zostać przedsiębiorcą internetowym,
  • właściciele startupów internetowych,
  • doświadczeni pracownicy IT/internet/mobile, mający pomysł na biznes,
  • specjaliści branżowi z pomysłem na biznes.

Ważnym elementem jest nastawienie na projekty, które w sposób istotny osadzone są w internecie/mobile, ale również pozostali przedsiębiorcy znajdą tutaj dla siebie cenną porcję wiedzy.

Warsztaty prowadzone są w kameralnym gronie, nie przekraczającym 15 osób. Każdy uczestnik dostanie materiały w postaci drukowanej.

BONUS: każdy zainteresowany uczestnik dostanie po szkoleniu, drogą elektroniczną, szczegółowy feedback do swojego projektu, ze wskazaniem sugerowanych kolejnych kroków działania.

Skąd ten pomysł? Warsztat wychodzi naprzeciw problemom, z jakimi spotykam się pomagając projektom w ramach mojej spółki doradczej Epic Ventures Sp. z o.o. Zespołom często brakuje wiedzy pozwalającej samodzielnie poruszać się w polskim środowisku startupowym. Projekty, z którymi współpracuję w Epic, dostają taką wiedzę i bieżące wsparcie, wielu przedsiębiorców jednak nie stać na to, aby wynająć doradcę. Takie szkolenie pozwala w kameralnym gronie przeprowadzić „działania wstępne“ i stosunkowo nisko-kosztowo poznać podstawowe wytyczne, aby samodzielnie przeprowadzić część działań. Szkolenie jest więc adresowane do tych projektów, które są na wcześniejszym etapie niż projekty, z którymi współpracujemy w Epic.

Plan warsztatów (4h):

Blok 1: RYNEK I PRODUKT

  • trendy inwestycyjne – czym warto się zainteresować?
  • od czego zacząć – weryfikacja rynku i pomysłu na biznes, prosty test na atrakcyjność pomysłu
  • na czym mogę zarabiać – analiza modelu biznesowego – lean canvas
  • metryki – AAARR
  • landing page – faktyczny test rynkowy

Bonus: lista pytań kontrolnych do weryfikacji rynku i produktu

Blok 2: ZESPÓŁ

  • zespół – zasada 3H
  • jak rozwijać zespół niskim kosztem i bez finansowania
  • zdrowe zasady podziału prac
  • test rynkowy – bootstraping

Bonus: umowa wiążąca zespół

Blok 3: FINANSOWANIE

  • budowanie wartości w spółce
  • pozyskiwanie finansowania na różnych etapach rozwoju projektu
  • finansowanie z inkubatora POIG 3.1 – aktywne podmioty, zasady współpracy, na co zwrócić uwagę w umowach na każdym etapie, scenariusz działań, case studies z działalności Epic
  • finansowanie na późniejszym etapie: fundusze KFK – przegląd, fundusze VC – przegląd
  • inne sposoby finansowania – finansowanie dłużne, kredyt bankowy

Bonus: lista kontaktowa na start – 10 polecanych instytucji

Blok 4: SPRZEDAŻ BIZNESU

  • sprzedaż projektu
  • wycena spółki
  • negocjacje z inwestorem
  • proces sprzedaży spółki
  • na co uważać w umowach
  • jak działa earn-out
  • case studies z działalności Epic

Bonus: dokument termsheet do podpisania z inwestorem

Zakres tematyczny pokrywa całość procesu od formułowania rozwiązania biznesowego, poprzez jego rozwój, często przez zewnętrzne finansowanie, do etapu jego sprzedaży. Planujemy również projekty warsztatowe pogłębiające każdy z tych aspektów.

Zapraszam do uczestnictwa – liczba miejsc ograniczona.

Szkolenie prowadzi Sebastian Kwiecień.

Od 2010 roku rozwija własną spółkę Epic Ventures, w której pomaga startupom internetowym w pozyskiwaniu finansowania. Na co dzień we Wrocławiu, bardzo często w Warszawie, od czasu do czasu w Poznaniu i Krakowie.

W latach 2008-2009 prezes Venture Incubator S.A. gdzie m.in. sprzedał Dziennik Internautów do Grupy Infor, oraz wspierał w rozwoju m.in. takie startupy jak Funnela i Timecamp.

Wcześniej wspólnik i dyrektor techniczny w projekcie Monetto.pl – serwisie wdrażającym ideę social lending w Polsce. Monetto pozyskało jako inwestora IIF Seed Fund. Od roku 2006 zaangażowany w rozwijanie spotkań społeczności przedsiębiorców internetowych we Wrocławiu (jako inicjator i współorganizator) prowadzonych pod nazwą GrillIT, propagator idei spotkań w Katowicach (Spodek 2.0) i Krakowie (krakowska edycja GrillIT).

W latach 2003-2007 w Janmedia Interactive – od stanowiska programisty, przez analityka, PM, do dyrektora operacyjnego. Zawodowo związany z internetem od 2000 roku, początkowo jako programista, następnie analityk (spółka MCI, Internet Designers SA, Janmedia Interactive Sp. z o.o.), project manager i dyrektor agencji interaktywnej.

Prowadzi bloga pod adresem www.skwiecien.pl.