DIYcubator (ang DIY=Do It Yourself=Zrób To Sam + Incubator) to jednodniowe, trwające 4h szkolenie, przeznaczone dla osób, które chcą prowadzić biznes internetowy i są na początku tej drogi. Grupy, którym dedykujemy ten program szkoleniowy, to głównie:
- osoby chcące zostać przedsiębiorcą internetowym,
- właściciele startupów internetowych,
- doświadczeni pracownicy IT/internet/mobile, mający pomysł na biznes,
- specjaliści branżowi z pomysłem na biznes.
Ważnym elementem jest nastawienie na projekty, które w sposób istotny osadzone są w internecie/mobile, ale również pozostali przedsiębiorcy znajdą tutaj dla siebie cenną porcję wiedzy.
Warsztaty prowadzone są w kameralnym gronie, nie przekraczającym 15 osób. Każdy uczestnik dostanie materiały w postaci drukowanej.
BONUS: każdy zainteresowany uczestnik dostanie po szkoleniu, drogą elektroniczną, szczegółowy feedback do swojego projektu, ze wskazaniem sugerowanych kolejnych kroków działania.
Skąd ten pomysł? Warsztat wychodzi naprzeciw problemom, z jakimi spotykam się pomagając projektom w ramach mojej spółki doradczej Epic Ventures Sp. z o.o. Zespołom często brakuje wiedzy pozwalającej samodzielnie poruszać się w polskim środowisku startupowym. Projekty, z którymi współpracuję w Epic, dostają taką wiedzę i bieżące wsparcie, wielu przedsiębiorców jednak nie stać na to, aby wynająć doradcę. Takie szkolenie pozwala w kameralnym gronie przeprowadzić „działania wstępne“ i stosunkowo nisko-kosztowo poznać podstawowe wytyczne, aby samodzielnie przeprowadzić część działań. Szkolenie jest więc adresowane do tych projektów, które są na wcześniejszym etapie niż projekty, z którymi współpracujemy w Epic.
Plan warsztatów (4h):
Blok 1: RYNEK I PRODUKT
- trendy inwestycyjne – czym warto się zainteresować?
- od czego zacząć – weryfikacja rynku i pomysłu na biznes, prosty test na atrakcyjność pomysłu
- na czym mogę zarabiać – analiza modelu biznesowego – lean canvas
- metryki – AAARR
- landing page – faktyczny test rynkowy
Bonus: lista pytań kontrolnych do weryfikacji rynku i produktu
Blok 2: ZESPÓŁ
- zespół – zasada 3H
- jak rozwijać zespół niskim kosztem i bez finansowania
- zdrowe zasady podziału prac
- test rynkowy – bootstraping
Bonus: umowa wiążąca zespół
Blok 3: FINANSOWANIE
- budowanie wartości w spółce
- pozyskiwanie finansowania na różnych etapach rozwoju projektu
- finansowanie z inkubatora POIG 3.1 – aktywne podmioty, zasady współpracy, na co zwrócić uwagę w umowach na każdym etapie, scenariusz działań, case studies z działalności Epic
- finansowanie na późniejszym etapie: fundusze KFK – przegląd, fundusze VC – przegląd
- inne sposoby finansowania – finansowanie dłużne, kredyt bankowy
Bonus: lista kontaktowa na start – 10 polecanych instytucji
Blok 4: SPRZEDAŻ BIZNESU
- sprzedaż projektu
- wycena spółki
- negocjacje z inwestorem
- proces sprzedaży spółki
- na co uważać w umowach
- jak działa earn-out
- case studies z działalności Epic
Bonus: dokument termsheet do podpisania z inwestorem
Zakres tematyczny pokrywa całość procesu od formułowania rozwiązania biznesowego, poprzez jego rozwój, często przez zewnętrzne finansowanie, do etapu jego sprzedaży. Planujemy również projekty warsztatowe pogłębiające każdy z tych aspektów.
Zapraszam do uczestnictwa – liczba miejsc ograniczona.
Szkolenie prowadzi Sebastian Kwiecień.
Od 2010 roku rozwija własną spółkę Epic Ventures, w której pomaga startupom internetowym w pozyskiwaniu finansowania. Na co dzień we Wrocławiu, bardzo często w Warszawie, od czasu do czasu w Poznaniu i Krakowie.
W latach 2008-2009 prezes Venture Incubator S.A. gdzie m.in. sprzedał Dziennik Internautów do Grupy Infor, oraz wspierał w rozwoju m.in. takie startupy jak Funnela i Timecamp.
Wcześniej wspólnik i dyrektor techniczny w projekcie Monetto.pl – serwisie wdrażającym ideę social lending w Polsce. Monetto pozyskało jako inwestora IIF Seed Fund. Od roku 2006 zaangażowany w rozwijanie spotkań społeczności przedsiębiorców internetowych we Wrocławiu (jako inicjator i współorganizator) prowadzonych pod nazwą GrillIT, propagator idei spotkań w Katowicach (Spodek 2.0) i Krakowie (krakowska edycja GrillIT).
W latach 2003-2007 w Janmedia Interactive – od stanowiska programisty, przez analityka, PM, do dyrektora operacyjnego. Zawodowo związany z internetem od 2000 roku, początkowo jako programista, następnie analityk (spółka MCI, Internet Designers SA, Janmedia Interactive Sp. z o.o.), project manager i dyrektor agencji interaktywnej.
Prowadzi bloga pod adresem www.skwiecien.pl.