Klaster Creativro zaprasza na konferencję WroTech Culture, która odbędzie się 6 czerwca 2013 r. w Kinie Nowe Horyzonty. Jak nowe technologie kształtują przestrzeń publiczną, wpływają na uczestnictwo w kulturze i budują wizerunek pracodawcy? To tylko niektóre z tematów konferencji. Wydarzenie skierowane jest do trzech grup odbiorców: przedsiębiorców (w tym managerów i startupowców oraz firm wchodzących na rynek wrocławski), studentów z Wrocławia, przedstawicieli instytucji kultury oraz organizacji pozarządowych. Wstęp na konferencję jest bezpłatny, po wcześniej rejestracji weryfikującej zgłoszenie kandydata.
Nowe technologie są częścią otaczającej nas rzeczywistości. Przenikają każdą sferę życia, oferując zastosowania, o jakich jeszcze parę lat temu nikomu się nie śniło. WroTech Culture zaprezentuje kreatywność lokalnego środowiska, możliwości promocji miasta i employer brandingu z wykorzystaniem nowoczesnych technologii.
Konferencja podzielona jest na trzy bloki tematyczne, odpowiadające kolejno oddziaływaniu nowych technologii na sektor kultury, miejsca pracy i tworzeniu powiązań między biznesem a działalnością społeczną. Stowarzyszenie IT Corner przedstawi wizję budowania innowacyjnego wizerunku Wrocławia. O nowych formach uczestnictwa w kulturze i jej wpływie na przestrzeń publiczną opowiedzą przedstawiciele firm JOJO Mobile Polska, AppWith.us i Aduma S.A.
Jak nowoczesne technologie zmieniają miejsca pracy? Swoimi doświadczeniami w tym zakresie podzieli się dyrektor przestrzeni biurowych Regus w Polsce. Praktyczną wiedzę z zakresu kształtowania wizerunku pracodawcy przez videomarketing przedstawią założyciele studia Ikona KMP. Studenci poszukujący pracy w IT znajdą garść inspiracji w wystąpieniu Grupy Pracuj Solutions.
Każdy z nas, mieszkańców Wrocławia, może mieć realny wpływ na rozwój aglomeracji miejskiej – trzeba tylko wiedzieć, jak wypromować ten potencjał. Dlaczego do tego celu warto budować wirtualne społeczności? Na te pytania uzyskamy odpowiedź podczas wystąpienia przedstawiciela Money.pl, który przybliży ideę „Smart cities”. Z kolei specjaliści od gier społecznościowych – Picadilla i Tequila Games – opowiedzą o swoich doświadczeniach w przekuwaniu rozrywki na biznes technologiczny. Dzięki doświadczeniom firmy Techland uczestnicy konferencji dowiedzą się, jak wygląda współpraca przemysłu kreatywnego ze środowiskiem naukowo-akademickim.
Przewidziany jest także panel dyskusyjny, podczas którego poruszone zostaną zagadnienia użycia technologii w działalności NGO, cyberaktywizmu i zarządzania kryzysem w mediach społecznościowych. We wspólnej dyskusji, moderowanej przez Marka Guzowskiego, uczestniczyć będą: Agnieszka Dytman-Stasieńko z Dolnośląskiej Szkoły Wyższej, Piotr Sypuła z Mass Gravity i Paulina Ograbisz z PANATO.