Na zdjęciu: Ewa Chodakowska-Kavoukis | fot. Facebook/EwaChodakowska
Już w listopadzie
Firma Purella Food pojawiła się na rynku rok temu między innymi z chlorellą i batonami na jej bazie, teraz z kolei jej mniejszościowymi akcjonariuszami zostali znana trenerka fitness Ewa Chodakowska-Kavoukis i jej mąż. – Nie chcieliśmy kupować czyjegoś wizerunku i mieć ambasadora, ale pozyskać partnera, który będzie utożsamiał się z produktami i, jak my, rozwijał firmę z pasją – powiedział w rozmowie z Pulsem Biznesu współzałożyciel Purella Food Michał Czerwiński. Obie strony nie ujawniają jednak warunków transakcji.
Wiadomo tylko, że warszawska spółka będzie razem z Ewą Chodakowską-Kavoukis rozwijać linię zdrowych przekąsek BeRAW, które mają zastąpić słodycze lub posiłki przed i po treningu, dostarczając sportowcom energii i białka. Puls Biznesu podaje, że „linia BeRAW ma być dostępna na sklepowych półkach od listopada. Na początek będą to energetyczne batony i kulki mocy”. Z czasem marka ma być dostępna także zagranicą.
Kolejne inwestycje
Na razie jednak plany związane ze sprzedażą produktów żywnościowych na arenie międzynarodowej są odległe, a Purella Food i mniejszościowi udziałowcy skupiają się na realizacji najbliższych celów. Spółka spodziewa się w tym roku wygenerować przychód na poziomie ponad 5 mln złotych ze wszystkich marek, a w kolejnym uruchomić trzecią – mają być to zdrowe przekąski dla dzieci. Natomiast trenerka planuje następne inwestycje.
– Duże koncerny mają zazwyczaj wypracowany sposób pracy nad nowymi produktami, rządzą tu pewne procedury, które trudno jest zmienić – mówi w rozmowie z Pulsem Biznesu Ewa Chodakowska-Kavoukis. Dodaje, że ona z mężem pracuje inaczej; chcą bowiem uczestniczyć w procesie tworzenia produktu od początku do końca. Jeśli inwestują prywatne pieniądze w jakiś projekt, to znaczy, że w niego po prostu wierzą.
Anna Lewandowska i aplikacja dietetyczna
Nie tylko popularna trenerka fitness angażuje się rozwój firm. Startupami zainteresowana jest także Anna Lewandowska, która w minionym roku uruchomiła aplikację dietetyczną hpba.pl. – Dobra dieta to taka, która jest łatwa do zastosowania. Właśnie dlatego Diet by Ann łączy wiedzę ekspercką na temat zdrowego odżywiania z siłą internetu – piszą twórcy aplikacji webowej. Diet by Ann ma być przewodnikiem po zaleceniach dietetycznych.
Wcześniej z kolei Anna Lewandowska i Rober Lewandowski zaangażowali się w internetowy bazar ze zdrową żywnością Lokalnyrolnik.pl, który pozyskał w maju ubiegłego roku milion złotych. Natomiast jej mąż, piłkarz reprezentacji Polski, od jakiegoś czasu związany jest ze społecznością przedsiębiorców i inwestorów. Ostatnio na przykład wystartował z domem mediowym RL Media, który zajmie się marketingiem sportowca.