Firma Gepetto wchodząc na rynek w 2013r. wprowadziła do mody eyewear-owej trend ekologicznych, drewnianych okularów, który cieszy się niesłabnącą popularnością. Cechą charakterystyczną projektów sygnowanych marką Gepetto, są materiały takie jak egzotyczne drewno, a także innowacyjne metody produkcji m.in. tworzenie okularów metodą druku 3D. Marka w najbliższym czasie planuje rozszerzenie asortymentu o kolekcje wykonane z tradycyjnych materiałów i w różnych przedziałach cenowych, tak by móc zaspokoić potrzeby szerokiego grona odbiorców.
Przez 7 lat obecności na rynku, firma przetestowała cały szereg rozwiązań sprzedażowych. Pojawiała się na festiwalach muzycznych, realizowała duże zamówienia B2B dla takich firm jak Porsche, Iqos, Tatuum czy Simple. Ponadto, współpracowała z zagranicznymi dystrybutorami, a także prowadziła swoje punkty stacjonarne w galeriach handlowych.
Zebrane doświadczenia doprowadziły do świadomego zwrotu w kierunku wypracowanego modelu działalności na rynku, opierającego się w 100% na kanale e-commerce. Teraz firma planuje pozyskanie zewnętrznego finansowania i podbój zagranicznych rynków.
Gepetto to nie tylko sprzedaż, ale także działania badawczo-rozwojowe
We współpracy z naukowcami z polskich uczelni, firma pracuje nad nowymi materiałami na potrzeby branży akcesoriów, rozwiązaniami technologicznymi wspierającymi UX oraz system sprzedaży. Ambicją Gepetto jest zrewolucjonizowanie rynku eyewear poprzez wprowadzanie obecnie opracowywanych rozwiązań technologicznych, które przełamią dotychczasowe bariery zakupu tej grupy produktowej przez Internet.
W tym roku Gepetto udostępniło aplikację mobilną „Gepetto Lustro”, która wykorzystując technologię AR (augmentedreality) umożliwia przymierzenie wirtualnych okularów przy użyciu smartfona.
– Ideą przewodzącą połączeniu sił było stworzenie projektu, w ramach którego założyciele uzupełniają się kompetencjami i talentami w najważniejszych obszarach działania, generując wyższą efektywność i satysfakcję zawodową, niż w przypadku znanych do tej pory funkcjonujących modeli biznesowych. Aktualnie skupiamy się na opracowaniu technologii badania wzroku na odległość dla sektora okularowego oraz opracowywaniu produktów, wytwarzanych z materiałów otrzymanych w wyniku optymalizacji łańcuchów produkcyjnych, poprzez zagospodarowanie powstających podczas nich odpadów – mówi Mateusz Toporowicz.
Polski rynek okularowy
Polski rynek eyewear, na który składają się oprawki do okularów korekcyjnych, okulary przeciwsłoneczne, soczewki kontaktowe oraz szkła okularowe jest warty ok. 2,5 mld zł, jednak optyczny e-commerce jest dopiero na początku swojej drogi. Cały rynek eyewear rośnie w tempie ok. 2,5% rocznie, natomiast dynamika wzrostu penetracji online jest blisko 4-krotnie wyższa. Za 3 lata już ponad 1/3 zakupów na tym rynku będzie dokonywana online.
– Chęć tworzenia zmian rynkowych to nasza wspólna pasja. Połączenie doświadczenia Mateusza zdobytego przez siedem lat prowadzenia firmy z moim wieloletnim doświadczeniem w branży finansowej oraz na rynku online food delivery to rzadko spotykana w biznesie sytuacja. Głęboko wierzymy, że łącząc potencjały i kompetencje będziemy w stanie podbić nie tylko krajowy rynek eyewear – dodaje Piotr Kruszyński.