FIBARO sprzedane Włochom za 250 mln złotych

Dodane:

Adam Sawicki, Redaktor prowadzącyRedaktor prowadzący MamStartup Adam Sawicki

Udostępnij:

Włoska Grupa Nice kupiła za 250 milionów złotych poznańską spółkę FIBARO działającą w segmencie IoT. Dzięki transakcji Polacy zyskali środki na dalsze badania. Zapowiadają, że rozwiną gamę produktów.

fot. materiały prasowe

Rozwój systemu smart home

– Transakcja, do której doszło wczoraj w Warszawie to olbrzymia szansa na dalszy rozwój naszego systemu smart home oraz pozostałych rozwiązań IoT, nad którymi pracują działy R&D w Poznaniu i Zielonej Górze – mówi Maciej Fiedler, CEO Fibaro Group, do której należy marka FIBARO dostarczająca rozwiązań z zakresu automatyki budynkowej. 

Dyrektor generalny polskiej spółki wyjaśnił, że zdecydował się na współpracę z Nice (włoskim producent urządzeń dla domu z segmentu Internetu Rzeczy), bo poszukiwał inwestora, który nie tylko pozwoli jego marce dalej rozwijać się w zaplanowanym kierunku, ale także zapewni FIBARO środki na dalsze badania. Na tej akwizycji skorzysta również Nice, które otrzyma dostęp do technologicznego know-how polskiej firmy oraz wzbogaci swoje portfolio o kolejne produkty IoT. 

Integracja rozwiązań

Przedstawiciele FIBARO dodają, że od tej pory będą oferować klientom jeszcze bardziej spójny system smart home klientom. – Dotychczas system współpracował z automatyką do bram garażowych, rolet itp. Dzięki połączeniu sił z włoskim producentem klienci docelowo otrzymają bardziej zintegrowane rozwiązania pozwalające na jeszcze łatwiejszą i wygodniejszą obsługę inteligentnego domu – wyjaśniają w komunikacie prasowym. 

Tłumaczą, że poprzez integrację produktów Nice i FIBARO w przyszłości będzie można nadawać zdalny, automatyczny dostęp do garażu wybranym autom lokalizowanym przez GPS bądź po numerach rejestracyjnych. Ich zdaniem, odpowiada to potrzebom rynkowym – klienci poszukują obecnie jak najbardziej kompleksowych i zintegrowanych rozwiązań z dziedziny automatyki domowej.

Wycena 

Przypomnijmy, że w połowie 2016 roku przedstawiciele FIBARO pochwalili się, że ich produkty lądują w domach klientów ze 110 krajów, zatrudniają 350 osób, a sam spółka osiągnęła wówczas wycenę 140 mln euro. Otworzyła także biuro w Dolinie Krzemowej. Jest to możliwe między innymi dynamice rynku Internetu Rzeczy, który zdaniem Macieja Fiedlera, jest jednym z najszybciej rozwijających się segmentów.

– Sprzedaż na rynku Europy Środkowo-Wschodniej rośnie już teraz w tempie dwucyfrowym – średnio o 18,7 proc. w skali roku. W 2014 roku sięgnęła ona poziomu 6,83 mld USD, w roku bieżącym wyniesie 8,20 mld USD. W 2018 roku rynek IoT w naszej części świata wart będzie już 13,58 mld USD – mówił w 2016 roku dyrektor generalny FIBARO, spółki z Poznania, którą za 250 milionów złotych kupiło włoskie Nice.