W rundzie wzięli udział także prywatni inwestorzy związani z Bolt, Wise (kiedyś TransferWise), Pipedrive oraz Adyen. Pozyskane środki zostaną przeznaczone na ekspansję rynkową oraz poszerzenie wachlarza produktowego. Firma nie wyklucza także inwestycji w rozwój zespołu deweloperskiego w Polsce.
– Wartość zakończonej rundy oraz fakt, że oprócz dużych instytucji zaufały nam takie osoby, jak m.in. były dyrektor zarządzający Adyen – Myles Dawson pokazuje, że nasz model biznesowy znajduje uznanie specjalistów branżowych, a inwestorzy widzą duży potencjał do dalszego rozwoju – komentuje Markus Lember, CEO i co-Founder w Montonio.
Montonio jest jedną z najczęściej wybieranych platform płatności dla e-commerce w krajach bałtyckich. Oferuje kompleksową obsługę sklepów internetowych w zakresie m.in. dostarczania infrastruktury płatności bankowych oraz obsługi finansowania zakupów przy użyciu modelu ratalnego i płatności odroczonej (BNPL). Wkrótce wdrożona zostanie funkcjonalność pozwalająca sprzedawcy za pomocą jednego przycisku zaadresować przesyłkę, a klientowi końcowemu dokonać ewentualnego zwrotu towaru.
W niespełna rok od rozpoczęcia działalności spółka zdobyła aż 10% udziału w rynku w krajach bałtyckich, nawiązując współpracę z ponad 3 tysiącami sklepów internetowych w Litwie, Łotwie i Estonii. Teraz startup rozpoczyna działalność na polskim rynku i jako jeden z niewielu w Polsce oraz państwach bałtyckich może pochwalić się pełną integracją swojego systemu płatności z aplikacją Revolut. Pozycję spółki dodatkowo umacniają partnerstwa technologiczne z gigantami rodzimego rynku płatności, jak BLIK. Firma planuje skalować swoją działalność na całą Europę.
– Działamy w modelu tzw. payment orchestration. Oznacza to jedno narzędzie do zarządzania procesem zakupowym w sklepie internetowym, włączając w to wszystkie najpopularniejsze na danym rynku metody płatności. Wszystko w oparciu o przyjazne we wdrożeniu API, które jest naszą przewagą konkurencyjną – tłumaczy Andrzej Bagiński, Country Launcher w Montonio.
– Jesteśmy pod wrażeniem organicznego rozwoju firmy, który ujawnia się poprzez realny popyt i zapotrzebowanie na ich produkt. Montonio zajmuje się naprawdę dużym wycinkiem infrastruktury e-commerce. Obsługują praktycznie wszystko, co dzieje się na drodze procesu sprzedażowego, zaczynając od płatności. Jesteśmy pod wrażeniem organicznego rozwoju firmy, który ujawnia się poprzez realny popyt i zapotrzebowanie na ich produkt – komentuje Julia Andre, Partner w Index Ventures.
Obecnie w Polsce działa ponad 50 tys. sklepów internetowych. Według prognoz wartość polskiego rynku e-commerce w 2026 roku osiągnie pułap 162 mld zł.