Fintech Scalapay pozyskał 497 mln dolarów i został pierwszym włoskim jednorożcem

Dodane: 04.03.2022

Mam Startup

Udostępnij:

Scalapay, tworzący platformę płatniczą w sektorze „Buy Now Pay Later”, pozyskał w rundzie B 497 mln dolarów. Firma powstała w 2019 r. i zaledwie 5 miesięcy temu zakończyła rundę A.

W rundę zaangażował się chiński Tencent, który wspierał już wcześniej francuskiego rywala Scalapay – Almę, a także Afterpay i berlińskiego Billie. Koinwestorem w rundzie B był również nowojorski Willoughby Capital, który już wcześniej inwestował w Bolt. W rundzie uczestniczyli także poprzedni inwestorzy: Tiger Global i Fasanara, a także nowi inwestorzy: Gangwal, Moore Capital i Deimos.

Problemy rynku odroczonych płatności

– Pomimo spadku wyceny BNPL (buy now pay later) na rynkach publicznych, nasi inwestorzy byli nastawieni dość optymistycznie. Nam udało się przetrwać ten okres – powiedział w Sifted prezes i współzałożyciel firmy, Simone Mancini.

W listopadzie Scalapay rozpoczął zbiórkę funduszy, a na początku grudnia podpisał umowę o współpracy (term sheet). Miało to miejsce dokładnie wtedy, gdy notowane na giełdzie w Australii akcje BNPL zaczęły gwałtownie spadać o 96%. Od tego czasu takie spółki jak Laybuy i OpenPay wciąż są na minusie o ponad 90% w stosunku do szczytów z 2020 r.

Mancin nie widzi pomimo trudnej sytuacji zagrożenia ze strony konkurencji, ponieważ w Europie, jest tylko jeden lub dwóch graczy, którzy mogą realizować BNPL dla większych marek. Firma pracuje z nieco wyższymi wartościami zamówień (do 1 500 euro) niż konkurenci BNPL.

Plany Scalapay

Świeża gotówka pozwoli podwoić zatrudnienie, głównie w dziale technicznym i inżynieryjnym we Włoszech, a także sfinansować potencjalne przejęcia.

– W naszym sektorze działają inne firmy, zajmujące się płatnościami lub innymi usługami BNPL, więc jeśli będzie sens je przejąć, aby zwiększyć nasz zasięg, przyspieszyć działania i wprowadzić nowy produkt, na pewno to zrobimy – dodał Mancini.

Scalapay nie chce iść w ślady Klarny i Afterpay, budując infrastrukturę bankową dla konsumentów. Zamiast tego zamierza skupić się na tworzeniu większej liczby produktów cashout dla handlowców.

Pierwszy krok w tym kierunku wykonała w październiku, uruchamiając Magic Checkout, który zapewnia infrastrukturę dla małych i średnich przedsiębiorstw, pomagającą przyspieszyć transakcje. Obecnie korzysta z niej 100 handlowców.

 

icon-112px-padlock Created with Sketch.

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem