Founder radzi. 5 rad dla startupów, które chcą współpracować z bankiem

Dodane:

MamStartup logo Mam Startup

Founder radzi. 5 rad dla startupów, które chcą współpracować z bankiem

Udostępnij:

Po pierwsze zrozum specyfikę banku. Bez tego trudno będzie Ci nawiązać współpracę z tak dużym podmiotem. Ale to nie wszystko. Co zatem jeszcze powinieneś wiedzieć, zanim zaoferujesz partnerstwo któremuś z banków? Dowiesz się z poniższej publikacji.

Artykuł, który czytasz, po raz pierwszy pojawił się w raporcie „Startup the Bank” opracowanym przez PKO Bank Polski. „Startup the Bank” to najnowszy raport o startupach, których rozwiązania zmieniają polską bankowość. Raport dostępny jest za darmo pod adresem: www.startupthebank.com.

1. „Insider” otwiera drzwi

Jeśli nie pracowałeś w banku (lub innej korporacji), ciężko będzie ci zrozumieć specyfikę tego środowiska. Dlatego warto jest włączyć do zespołu kogoś z doświadczeniem w sektorze, kto zna ten świat od podszewki. Nie tylko lepiej zrozumiesz, jak bank działa od środka, lecz także zyskasz wartościowe kontakty.

2. Rozwiązanie gotowe na bank

Współpraca z instytucją finansową to nie spacerek – oczekiwania wobec rozwiązania i zespołu są wysokie. Dlatego odrób pracę domową i bądź gotowy bronić swojego produktu/usługi w każdym aspekcie – technologii, modelu biznesowego czy potencjalnego ryzyka. Zadbaj o to, aby technologia była bezpieczna i zgodna z obowiązującym prawem. Na pewno zostaniesz o to prędzej czy później odpytany.

3. Co za dużo, to niezdrowo

Jeśli chcesz sprzedawać do korporacji, skup się na maksymalnie dwóch, trzech dużych klientach jednocześnie. Dobra obsługa takiej współpracy wymaga nakładu czasu i pracy. Dlatego nie bierz na siebie zbyt wiele i bądź gotowy, finansowo i organizacyjnie, na co najmniej kilkumiesięczny korporacyjny młyn.

4. Anioł w korporacji czyni cuda

Relacje to podstawa, dlatego znajdź w banku osobę lub zespół, który uwierzy w twoje rozwiązanie, pomoże ci „sprzedać” je wewnątrz organizacji, będzie nadzorować wdrożenie i dotrzymywać terminów. W takim tandemie będzie ci się łatwiej już od samego początku.

5. Język korzyści, a nie nachalnej reklamy

Sprzedając swoje rozwiązanie do banku, zapomnij o reklamie, a skup się na konkretnej wartości, jaką wnosisz do danej organizacji, i problemach, jakie rozwiązujesz. Jeśli bank dostrzeże wartość na początku, chętniej będzie przedzierać się wspólnie z tobą przez kolejne etapy współpracy.