Francuski konkurent PushPushGo zebrał milion euro. Zamierza rozwijać się w Europie

Dodane:

Kasia Krogulec Kasia Krogulec

Francuski konkurent PushPushGo zebrał milion euro. Zamierza rozwijać się w Europie

Udostępnij:

Francuski startup Adrenalead zebrał milion euro w ostatniej rundzie finansowania. Firma chce pomagać firmom aktywizować swoich klientów za pomocą powiadomień web push. Adrenalead zamierza teraz rozszerzyć swój wpływ na skalę europejską.

Startup powstał w 2018 r. Głównym założeniem firmy jest oferowanie nowych alternatyw pozyskiwania i utrzymania klientów dla e-commerce na rynku reklamy cyfrowej. Opracowana platforma marketingowa wykorzystuje sztuczną inteligencję oraz algorytmy predykcyjnego i behawioralnego targetowania. Serwis pozwala sprzedawcom na projektowanie i dystrybucję kampanii dla swoich użytkowników przy użyciu „Web Push Notifications” oraz komputera lub smartfona.

– Poza umożliwieniem markom odzyskania kontroli nad swoimi odbiorcami, platforma oferuje kompletny pakiet rozwiązań zwiększających liczbę tych odbiorców. Każda marka może teraz dotrzeć do profili użytkowników Internetu podobnych do swoich wzorcowych odbiorców i to w czasie rzeczywistym – wyjaśnia na portalu EU-Startups Edouard Ducray, jeden ze współzałożycieli Adrenalead.

Reklama za zgodą odbiorcy

Adrenalead uważa, że reklama cyfrowa może czasem powodować szkody dla firm, takie jak pogorszenie wizerunku marki, brak przejrzystości, oszustwa i coraz częstsze włączanie adblocków przez użytkowników Internetu. Kierując się nowymi oczekiwaniami konsumentów i wzmacniając przepisy dotyczące ochrony danych osobowych, Adrenalead oferuje bardziej przejrzystą alternatywę reklamową dla użytkowników Internetu, za uprzednią i wyraźną zgodą użytkownika.

PushPush Go już na 17 rynkach

Polski odpowiednik francuskiego Adrenalead – PushPush Go – może być dobrym przykładem dla chcącego zdobywać nowe rynki startupu. Polska firma do końca 2019 r. weszła na 17 rynków.

O tym, jak wygląda wejście na nowy rynek, opowiadał w listopadzie ubiegłego roku Dawid Mędrek, CEO PushPush Go:

– Nigdy nie będziesz wystarczająco mocno przygotowany na wejście na dany rynek, dopóki nie odbędziesz pierwszych rozmów z potencjalnymi klientami. Potknięcia są na początku nieuniknione, nawet jeśli poświęcisz lata na research danego rynku.

W PushPushGo pod wpływem informacji z różnych krajów wielokrotnie zmienialiśmy politykę cenową i sposoby zamykania sprzedaży. Musieliśmy jednak wejść na dany rynek i poznać go, aby być na nim skutecznym. Nie da się o takich rzeczach przeczytać w biznesowych książkach, nawet doświadczenia innych przedsiębiorców nie są wystarczająco pomocne.