Pozyskane środki przeznaczone zostaną na wdrożenie innowacyjnych rozwiązań, w tym AI „Dynamic Pricing”, które w 2025 roku pozwoli na automatyczne dostosowywanie cen w czasie rzeczywistym, utrzymując konkurencyjność przy zachowaniu kontroli nad wizerunkiem marek.
Runda finansowania została prowadzona przez Amundi Private Equity Transition Juste, z udziałem Daphni i Bpifrance, działających za pośrednictwem funduszu Digital Venture. Dzięki temu Faume, które oferuje platformę umożliwiającą markom prowadzenie własnej sprzedaży z drugiej ręki, rozwija się w obliczu rosnącej popularności mody z drugiej ręki w Europie. W przeciwieństwie do platform peer-to-peer, Faume samodzielnie zarządza logistyką, technologią, narzędziami cenowymi i obsługą klienta, pozwalając markom zachować pełną kontrolę nad jakością, ceną i wizerunkiem.
Współpraca z markami, wpływ na środowisko
Współpraca z ponad 45 markami, wśród których wymienić można Lacoste, Isabel Marant, ba&sh, Soeur, Aigle oraz Ami Paris, potwierdza rosnące zainteresowanie modelem second-hand. Ostatnie partnerstwo z Victorią Beckham stanowi jednocześnie krok w kierunku wejścia na rynek brytyjski i rozszerzenia działalności we Włoszech. Platforma, na której sprzedano już ponad 300 tysięcy produktów, wykazuje znaczącą dynamikę – ponad 40% transakcji odbyło się poza granicami Francji.
Startup wskazuje także na znaczący wpływ swoich działań na środowisko – w 2024 roku dzięki rozwiązaniom Faume udało się uniknąć emisji 4200 ton CO₂, co wpisuje się w rosnącą potrzebę zrównoważonego rozwoju. Firma wspiera też ekspansję międzynarodową marek, oferując kompleksowe usługi o obiegu zamkniętym, które umożliwiają francuskim markom wejście na rynki takie jak Niemcy, Belgia, Hiszpania czy Holandia.
Według CEO oraz współzałożyciela Aymerica Déchina, model sprzedaży second-hand staje się źródłem odporności dla marek, łącząc zrównoważony rozwój z rentownością, co potwierdza rosnącą liczbę prestiżowych partnerów. Dyrektor generalna Soeur, Freja Day, podkreśliła znaczenie premierowego projektu Soeur Second Hand, który już teraz dostępny jest w 14 krajach europejskich, wskazując na stałe zaangażowanie w zrównoważoną modę o obiegu zamkniętym.
Faume vs Vinted
Na rynku second-hand Faume konkuruje m.in. z Vinted – litewską platformą, która od lat dominuje w segmencie odzieży używanej sprzedawanej przez użytkowników bezpośrednio między sobą. Vinted, mimo ogromnej bazy użytkowników i szerokiego zasięgu w Europie, nie oferuje markom luksusowym narzędzi do zachowania kontroli nad procesem sprzedaży i jakości produktów. To właśnie na tym polu Faume wyróżnia się swoim modelem white-label, skierowanym bezpośrednio do firm modowych, które chcą wejść w obieg zamknięty bez utraty tożsamości marki.