Freelance Camp – konferencja „wolnych strzelców”

Dodane:

Lech Romański Lech Romański

Udostępnij:

O Freelance Camp, czyli konferencji dla freelancerów, która odbędzie się już 29 maja, rozmawiamy z Sylwią Konik z FreelanCity.pl, jedną z organizatorek tego wydarzenia.

O Freelance Camp, czyli konferencji dla freelancerów, która odbędzie się już 29 maja, rozmawiamy z Sylwią Konik z FreelanCity.pl, jedną z organizatorek tego wydarzenia.


Co to jest Freelance Camp?

Freelance Camp to 2-dniowe wydarzenie na Śląsku dla freelancerów i firm korzystających z ich usług. Pierwszy dzień – 29 maja – to 10 interaktywnych prezentacji umożliwiających aktywny udział uczestników. Będzie można zapytać Pawła Tkaczyka, jak zbudować swoją unikalną markę rozpoznawalną wśród tysięcy innych na rynku. Marcin Kądziołka ze Złotych Myśli, pokaże jak realizować projekty dzięki współpracy osób zatrudnionych na etacie, pracujących zdalnie i freelancerów. Zaprosiliśmy też innych ciekawych prelegentów: autorów bloga prawofreelancera, specjalistów od użyteczności stron z Future Processing oraz specjalistów z FM Bank, którzy będą podsuwać pomysły mikroprzedsiębiorstwom i małym firmom, na pokonanie finansowych barier rozwoju. Każdy uczestnik, niezależnie od branży i charakteru swojej pracy znajdzie dla siebie interesujący temat, a podczas przerw będzie mógł dodatkowo wymienić się wizytówkami i nawiązać współpracę z wybranym specjalistą lub firmą. Planujemy także prezentację pełnych wyników Ogólnopolskiego Badania Freelancerów, które przeprowadził na początku 2012 roku serwis Freelancity wspólnie z Infakt.pl.

30 maja odbędą się warsztaty w małych grupach dedykowane fotografom, ilustratorom, developerom i osobom zajmującym się marketingiem tradycyjnym oraz internetowym.

Czy to pierwsza edycja tej imprezy w Polsce? Skąd wziął się pomysł na Freelance Camp?

Tak, to pierwsza tego typu impreza. Pomysł zrodził się w naszych głowach, gdy zastanawiałyśmy się jak uczcić rok istnienia serwisu Freelancity. Zaczęło się od niewielkiej imprezy na 50 osób, ale jak pozbierałyśmy wszystkie pomysły i ludzi, których chciałybyśmy zaprosić to okazało się, że bardziej potrzebna jest forma szkoleniowo-warsztatowa niż czysto rozrywkowa. Freelancing wychodzi już z „ukrycia”, ale ciągle jest mnóstwo niejasności, barier i obaw, które chcielibyśmy rozwiać chociaż w jakiejś części w czasie tej konferencji. Zresztą, to też wyszło nam z sondaży, które prowadziliśmy jako serwis.

Kto i dlaczego powinien wybrać się na Freelance Camp?

Impreza dedykowana jest specjalistom, którzy uważają się za freelancerów, pragną nimi zostać lub chcieliby ich spotkać, aby porozmawiać o możliwościach jakie daje ten sposób pracy i dowiedzieć się czegoś więcej. Zapraszamy wszystkich „wolnych strzelców” – czyli grafików, fotografów, developerów, trenerów, dziennikarzy… liczba specjalizacji jest naprawdę długa. Zapraszamy także przedstawicieli firm, które współpracują na co dzień z freelancerami i chcą się podzielić swoimi spostrzeżeniami na temat zalet i wad zlecania części prac zewnętrznym specjalistom, a także te firmy, które chciałyby zaangażować freelancera i liczą na cenne wskazówki. Są to głównie małe i średnie firmy – głównie ze Śląska, ale Gliwice ze względu na swoją lokalizację są łatwo dostępne także dla osób z Krakowa, Wrocławia i Warszawy.

Co przygotowaliście dla uczestników konferencji?

29 maja uczestnicy będą mogli posłuchać 10 praktycznych prezentacji na 2 salach, a w przerwach wziąć udział w losowaniu atrakcyjnych nagród. Przygotowaliśmy m.in. pakiety coworkingowe dla podróżujących, pakiety księgowości internetowej Infakt, Business Travel Cards dające zniżki w hotelach całej Polski, pakiety CRM dla mikro, małych i średnich firm, książki i kursy on-line.

Ile kosztuje uczestnictwo we Freelance Camp?

Opłata za pierwszy dzień jest symboliczna i wynosi 49,2 zł – w tym zapewniamy przerwy kawowe oraz lunch. Ceny warsztatów drugiego dnia to także niewielkie kwoty: 123, 149 lub 299 zł brutto za kilka godzin intensywnej pracy z najlepszymi specjalistami. Warsztaty trwają od 4 do 8 godzin. Chciałyśmy, aby jak najwięcej osób mogło wziąć udział w tak wyjątkowym wydarzeniu.

Jakie macie plany na rozwój tego przedsięwzięcia w kolejnych latach?

Właściwie to mamy już plan na kolejną imprezę w tym roku! 🙂 Sporo osób kontaktowało się z nami i nadal pyta o inne tematy lub oferuje swoje wystąpienie, więc wstępnie ustaliliśmy termin kolejnej edycji na listopad 2012 – podczas Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości. Nasz zespół koordynował już działania ŚTP w 2011 i chętnie zrobimy tym razem imprezę na większą skalę.

Dziękujemy za wywiad i życzymy udanej imprezy!