Frisbo debiutuje na polskim rynku

Dodane:

Marta Wujek Marta Wujek

Frisbo debiutuje na polskim rynku

Udostępnij:

Frisbo to startup z Rumunii, który oferuje dostęp do lokalnych magazynów i usług kurierskich za pośrednictwem jednej platformy. Firma obecna jest już na 11 rynkach. Teraz do tej puli dołącza Polska. 

– Przy wchodzeniu na nowy rynek w miarę proste jest tylko przetłumaczenie treści na stronie sklepu lub ofert na platformie typu Amazon czy eMAG. Schody zaczynają się przy poszukiwaniu najtańszych i najszybszych przesyłek kurierskich i negocjacji z placówkami magazynowymi w każdym kolejnym kraju – mówi w rozmowie z serwisem money.pl Aleksandra Kubicka, menedżer Frisbo w Polsce.

Przedstawiciele Frisbo mówią o nim, że to Uber dla branży e-commerce. Startup oferuje platformę za pośrednictwem, której przedsiębiorcy działający w e-handlu mają dostęp do całej logistyki, co najważniejsze w ujęciu globalnym. Narzędzie zintegrowane jest z dużymi firmami sprzedażowymi takimi jak Allegro, eMag czy Shopify.

– Do końca 2021 roku będziemy obsługiwać kilkudziesięciu klientów w Polsce. Do tej pory cross-border e-commerce był domeną dużych graczy. My dajemy dostęp do niskich cen oraz krótkich terminów dostaw zagranicą każdemu sprzedawcy, niezależnie od skali biznesu – powiedziała w rozmowie z money.pl Kubicka.

Rozkwit e-commerce

Podczas gdy inne branże zmagają się ze skutkami pandemii koronawirusa, e-commerce przeżywa prawdziwy rozkwit. Ludzie na całym świecie coraz chętniej kupują online. Według danych Izby Gospodarki Elektronicznej ponad jedna czwarta internautów zaczęła częściej robić zakupy online właśnie z powodu Covid-19. Jednocześnie zaczęły się rozwijać projekty z tego obszaru i pojawiać nowe narzędzia dedykowane e-handlowi.

Według danych Tpay średnia wartość e-koszyka w kategorii zakupów artykułów spożywczych wzrosła ze 105 złotych w pierwszym kwartale br. do 226 złotych w czasie lockdownu. Allegro wyszło w tym roku na giełdę. Amazon zaczął sprzedawać leki na receptę. Poczta Polska zapowiedziała zwiększenie ilości automatów do odbioru przesyłek o 2 tys.. To tylko przykłady wiadomości z rynku e-commerce, jakie w tym roku otrzymaliśmy. Wskazują one na światowy trend rozwoju handlu online.

Nic więc dziwnego, że startupy zaczęły szukać sposobów na wsparcie procesów finansowych i logistycznych w branży e-commerce. Frisbo jest doskonałym przykładem takiej firmy. Jego wejście do Polski może umocnić rozwój tej branży na naszym rynku.