Fundusz Alfabeat inwestuje 260 tys. dolarów w branżę gamingową

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Fundusz Alfabeat inwestuje 260 tys. dolarów w branżę gamingową

Udostępnij:

Fundusz Alfabeat zainwestował Monetizing Solutions – projekt, którego celem jest wykorzystanie metod uczenia maszynowego do mierzenia zaangażowania graczy w grach mobilnych. Po zaimplementowaniu rozwiązania w swojej aplikacji, wydawcy mogą sprzedawać wysokiej jakości produkty z nią związane bezpośrednio w grze, zwiększając tym samym średni przychód na użytkownika (average revenue per user) nawet o 25 proc. W planach jest wprowadzenie uniwersalnej waluty dla graczy w oparciu o blockchain.

Monetizing Solutions pozyskane od Alfabeat fundusze chce przeznaczyć na rozwój rozwiązania API, którego celem jest wykorzystanie metod uczenia maszynowego do mierzenia zaangażowania graczy w grach mobilnych. Pozwoli to rozpoznawać tzw. czynniki napędowe, czyli to, co budzi emocje graczy (emotional triggers). Zbierając dane o zachowaniach graczy i korzystając z uczenia maszynowego, chce zwiększać współczynniki konwersji.

– Zainwestowaliśmy z Monetizing Solutions, ponieważ mają doświadczony i zmotywowany zespół, nastawiony na globalny rozwój. Produkt wypełnia pewną lukę – już teraz motywuje użytkownika do większego zaangażowania w rozgrywkę – mówi Bartosz Lipnicki, Partner Zarządzający Alfabeat.

Model biznesowy

Jak wygląda obecny model biznesowy? Limitowane kolekcje związane z grą, sprzedawane są za określoną kwotę. Po odliczeniu kosztów ich produkcji, zyski dzielone są na pół. Przykładowo – koszt produkcji koszulki, sprzedawanej za 20 dolarów, wynosi 10 dolarów. Po odliczeniu kosztów strony dzielą się przychodami po połowie. Podobnie dzielony jest zysk z reklam w grach. Reklamodawcy płacą wydawcy za określone zachowania gracza – kliknięcie, wyświetlenie czy przejście na stronę marki, a wpływy z reklam dzielone są na pół ze studiem, które stworzyło grę.

Pomysłodawcy rozwiązania szacują, że na świecie gier, które i mogą się pochwalić liczbą co najmniej miliona aktywnych użytkowników miesięcznie (MAU) i mogą wejść z nimi w partnerstwo, jest obecnie 100 tys. Celem jest nawiązanie współpracy z 10 proc. z nich. Z obu źródeł – tj. ze sprzedaży z poziomu gry oraz z reklam – przeciętny zysk roczny to około 470 tys. USD na grę, do podziału między wydawcę i Monetizr.

– Docelowo wprowadzona zostanie wspólna, uniwersalna walutę dla graczy, co umożliwi im zbieranie tokenów za czas, skille oraz zakupy dokonane w jednej grze i wydawanie ich w innej. To będzie prawdziwa rewolucja na rynku gier – podkreśla Bartosz Lipnicki z Alfabeat.

Obecnie, ponad 2 miliardy graczy na świecie, wydaje ponad 50 miliardów dolarów na zakup walut stosowanych w grach mobilnych. Kupione tam produkty i usługi nie mają żadnej wartości poza cyfrowym światem. Rozwiąznie oparte na projekcie Monetizing Solutions ma to zmienić i odpowiedzieć na wyzwanie, jakim jest brak możliwości transferowania cyfrowych walut pomiędzy grami.

Graj i zarabiaj

Obecnie, dzięki rozwiązaniu, gracze otrzymują nagrody za spędzony na graniu czas i zdobyte punkty, co w efekcie sprawia, że poświęcą jej więcej uwagi. Gdy osiągną odpowiedni poziom w grze – mają np. możliwość zakupienia ściśle limitowanych przedmiotów z nią związanych. Przykładowo – osoby grające w symulator NBA mogą kupić koszulkę konkretnej drużyny. Trykoty stają się nie tylko cennym bonusem, są także swego rodzaju trofeum, którym użytkownicy mogą się chwalić w realnym życiu.

Z kolei marki współpracujące z projektem – dopasowane do odbiorców i fabuły gier – mogą docierać z precyzyjnie kierowanym przekazem reklamowym do grupy użytkowników, profilowanych zgodnie z ich zainteresowaniami, lokalizacją, historią zakupów na poziomie gry i innymi zachowaniami.

Projekt zakłada podwyższenie współczynnika konwersji nawet o 10,6 proc. oraz średni przychód na użytkownika (average revenue per user) nawet o 25 proc. Rozwiązanie jest już wykorzystywane przez ponad 30 game studios (producentów gier), co daje możliwość dotarcia do około 17 milionów graczy.

Rosnący rynek

Według danych Newzoo – globalny rynek gier w 2021 roku osiągnie wartość ponad 180 miliardów dolarów. Tylko w Polsce branża gamingowa wyceniana jest na około 520 mln dolarów (2 miliardy złotych). Już to może świadczyć o potencjale rozwiązania proponowanego przez łotewską platformę.

Kolejna inwestycja Alfabeat

W 2018 roku Alfabeat wsparł między innymi brytyjskie Andiamo, produkujące ortezy dla dzieci. Zainwestował również w – działające głównie na rynku amerykańskim – Intiaro, które tworzy aplikację do urządzania wnętrz przy wykorzystaniu rozszerzonej rzeczywistości. Wsparł także RoboCamp, spółkę tworzącą podręczniki szkolne online z zakresu robotyki i programowania. Stał się również udziałowcem fińskiego Wolt, jednej z najprężniej rozwijających się europejskich spółek z branży food delivery.

Inwestycje Alfabeat realizowane są w ramach programu BRIdge Alfa prowadzonego przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, którego celem jest wsparcie zespołów zaangażowanych w projekty technologiczne znajdujące się we wczesnej fazie rozwoju i opierające się na pracach badawczo-rozwojowych.