Furgonetka.pl – wspierając e-commerce w Polsce

Dodane:

Marcin Małecki, MamStartup Marcin Małecki

Udostępnij:

O projekcie rozmawiamy z Piotrem Szymczakiem – eCommerce Director Społeczności.pl, odpowiedzialnym za projekt Furgonetka.pl.

O projekcie rozmawiamy z Piotrem Szymczakiem – eCommerce Director Społeczności.pl, odpowiedzialnym za projekt Furgonetka.pl.

Czym jest Furgonetka.pl?

Furgonetka.pl to serwis oferujący usługi kurierskie, dzięki któremu wygodnie, bez dodatkowych formalności, umów i potrzeby wychodzenia z domu można zamówić kuriera na określoną godzinę pod same drzwi. Naszą misją jest m.in. wsparcie rynku e-commerce w Polsce, dlatego wprowadziliśmy przyjazne narzędzie z szerokim wachlarzem funkcjonalności i atrakcyjnymi cenami.

Furgonetka.pl należy do grupy serwisów firmy Swistak.pl sp. z o.o, którego prezesem jest Rafał Agnieszczak m.in. twórca Fotki (do której należą m.in. Społeczności.pl) i inicjator Startup School. Można więc powiedzieć, że za Furgonetką stoi mocna sieć internetowych spółek i związanych z nimi ludzi. Jak to się stało, że projekt ujrzał światło dzienne?

Na pomysł stworzenia serwisu wpadliśmy, przyglądając się sytuacji w branży. Małym firmom i osobom prywatnym trudniej jest wynegocjować atrakcyjne warunki współpracy z dużymi przewoźnikami ze względu na mniejszą liczbę zamówień. Postanowiliśmy więc wyjść z naszą ofertą naprzeciw potrzebom klientów indywidualnych oraz mniejszych przedsiębiorstw umożliwić im korzystanie z usług kurierskich na takich samych zasadach, jak to robią duże firmy.

Współpracujecie tylko z jedną firmą kurierską – DPD. Planujecie w przyszłości zdobycie kolejnych partnerów?

Oczywiście. W chwili obecnej prowadzimy rozmowy z kilkoma przewoźnikami. Niebawem planujemy także poszerzyć naszą ofertę o przesyłki międzynarodowe.

Jaki dokładnie jest Wasz model biznesowy?

Furgonetka.pl jest brokerem kurierskim, a to oznacza, że nasze usługi świadczymy w oparciu o współpracę z przewoźnikiem, w tym wypadku z firmą DPD. Model biznesowy jest prosty, my dostarczamy partnerowi zamówień, a on nam oddaje prowizję od każdego.

Wystartowaliście w listopadzie 2010. Licznik na Waszej stronie mówi o 3852 klientach. Mógłbyś podać jeszcze jakieś inne ciekawe liczby?

Będąc dokładnym wystartowaliśmy w grudniu 2010. Wśród prawie 4 tysięcy zarejestrowanych kont ponad tysiąc stanowią konta firmowe. Najważniejsze jest jednak to, że ilość realizowanych zamówień wzrasta na naszym serwisie z miesiąca na miesiąc o 20-25%.

Bardzo ciekawą funkcją Waszego serwisu wydaje się być AlleWysyłka. Mógłbyś powiedzieć coś więcej na jej temat?

AlleWysyłka to wygodne narzędzie dla wszystkich wystawiających swoje aukcje na Allegro.pl. i korzystających z usług kurierskich. Dzięki tej funkcjonalności można z poziomu strony Furgonetka.pl jednym kliknięciem zaimportować zakończone transakcje i szybko wystawić dla nich listy przewozowe.

Niektórzy zadadzą sobie pewnie pytanie: „Świstak.pl świadczy usługi użytkownikom swojego największego konkurenta?”.

Furgonetka, mimo że należy do firmy Swistak.pl, jest samodzielnym serwisem  z określoną misją i jasno wyznaczonymi celami. Naszym zadaniem jest tworzenie takiego systemu, który skróci proces wysyłania przesyłki do minimum. Stawiamy przede wszystkim na użyteczność. Po za tym nie świadczymy usług konkurentowi tylko jego klientom, których nie oszukujmy się jest spora grupa.

Oprócz Furgonetki istnieje jeszcze kilka innych platform brokerskich (np. opisywany niedawno w naszym serwisie KurJerzy.pl). Jaka jest przewaga Furgonetki nad konkurencją?

Wyróżnia nas przede wszystkim cena usług, będąca jedną z najniższych wśród tych oferowanych przez firmy kurierskie. Dodatkowo bardzo dbamy o zadowolenie naszych użytkowników, dlatego ciągle rozwijamy wachlarz dodatkowych funkcjonalności, które zwiększają wygodę w korzystaniu z serwisu. Właśnie te atuty sprawiają, że liczba naszych klientów rośnie w bardzo szybkim tempie.

Na koniec pytanie o dalsze plany – czego możemy się spodziewać w najbliższym czasie? W kwietniu udostępniliście swoje API. Jak wiele serwisów korzysta z niego obecnie?

Integracja poprzez API została przygotowana z myślą o współpracy ze sklepami internetowymi i w tej sprawie prowadzimy rozmowy z kilkoma z nich. Jednocześnie pracujemy nad modułem osCommerce, z którego w Polsce korzysta 20% sklepów internetowych. Oprócz tego w najbliższej przyszłości planujemy wprowadzenie usług międzynarodowych i rozszerzenie oferty przewoźników, o której wcześniej wspominałem.