Gaming Factory 23 lipca zadebiutuje na GPW

gaming factory 23 lipca zadebiutuje na gpw
Udostępnij:
Producent i wydawca gier na PC i konsole zadebiutuje na Głównym Rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie już w najbliższy czwartek. Spółka w ostatnich tygodniach przeprowadziła ofertę akcji o wartości ponad 21,3 mln zł. Akcje Gaming Factory cieszyły się bardzo dużym zainteresowaniem, a redukcja zapisów w transzy dla inwestorów indywidualnych wyniosła 89 proc. Oferującym akcje był Trigon Dom Maklerski. Kancelaria SSW Pragmatic Solution pełniła rolę doradcy prawnego.

Cena emisyjna oferowanych akcji została ustalona na poziomie 15,50 zł za akcję, czyli na poziomie ceny maksymalnej.  W wyniku oferty Gaming Factory pozyskało ponad 17 mln zł na rozwój, a jej akcjonariusze sprzedali część posiadanych akcji o wartości około 4,3 mln zł. Jednocześnie akcjonariusze sprzedający zawarli roczne umowy lock-up na pozostałe posiadane akcje spółki. Do obrotu zostaną wprowadzone wszystkie serie akcji spółki oraz prawa do akcji serii E, które były przedmiotem oferty publicznej.

– Z satysfakcją informujemy, że lada dzień dołączymy do grona spółek publicznych notowanych na głównym parkiecie Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Konsekwentnie dążymy do wzmacniania naszej pozycji na rynku deweloperów i wydawców gier, zwiększając skalę prowadzonej działalności. Dzięki pozyskanym środkom będziemy mogli skokowo przyspieszyć rozwój naszej spółki i wejść na wyższy poziom jakościowy naszych projektów – mówi Mateusz Adamkiewicz, prezes Gaming Factory.

Około 70 proc. wpływów z emisji Gaming Factory przeznaczy na produkcję gier, pozostałe środki na marketing i działania związane z ich wydawaniem. Koncentracja na produkcji własnych projektów jest jednym z głównych założeń działalności spółki. Studio ma w planach dokończenie tytułów, które są w trakcie produkcji, w tym między innymi: Human Farm, Roman Legionary, Big Battle and Defence Simulator oraz Knight Simulator. Gaming Factory szacuje, że bezpośrednie koszty produkcji większości gier finansowanych ze środków z emisji, będą zawierały się w przedziale ok. 100-500 tys. zł, nie wyklucza jednocześnie przeznaczenia części środków z emisji na pojedyncze projekty o wyższych kosztach produkcji, w granicach 1 mln zł.

Strategia rozwoju Gaming Factory, zakłada również rozszerzanie kanałów dystrybucji gier na kolejne platformy - PlayStation Store, Microsoft Store, GOG, platformę VR. Zdaniem zarządu takie działanie wpłynie na zwiększenie bazy odbiorców, a także przyczyni się do nawiązania współpracy z nowymi zespołami deweloperskim.

– Druga połowa roku będzie dla nas kluczowym momentem. Do sprzedaży trafi około 10 tytułów naszego autorstwa, wśród tych na uwagę zasługują m.in. Bakery Simulator, Farming Life czy Castle Flipper – mówi Mateusz Adamkiewicz. – Dołączenie do grona spółek publicznych niewątpliwie uwiarygodni naszą pozycję w oczach rynku i pozwoli w jeszcze lepszym stopniu realizować przyjęte w strategii rozwoju założenia – dodaje.

Wishlisty wszystkich tytułów gier z portfolio Gaming Factory wynoszą obecnie ponad 400 tys. zapisów. Największą listę, około 50 tys. osób, posiada wspominana Bakery Simulator, w której gracz koncentruje się na pracy w piekarni oraz terminowym dostarczaniu pieczywa do klientów. Gra powinna ukazać się pod koniec trzeciego kwartału tego roku, pełna wersja tytułu zostanie poprzedzona prologiem.

Debiut Gaming Factory na głównym parkiecie Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie odbędzie się 23 lipca br. Wydarzenie będzie można śledzić m.in. na kanale YouTube Giełdy Papierów Wartościowych.