Uczestnicy hackathonu będą pracować nad pomysłami racjonalizatorskimi w trzech obszarach:
- pomysły na komunikację organizacji humanitarnych skierowaną do pokolenia Z;
- pomysły na centra wymiany doświadczeń rozwiązujących wyzwania społeczne;
- pomysły na usprawnienie pracy lekarzy na misjach humanitarnych.
Czym jest hackathon?
Hackathon to wydarzenie, w którym zgłoszone zespoły – często uczniowie, studenci oraz założyciele startupów, tworzą w bardzo krótkim czasie – przeważnie w czasie jednego weekendu, innowacyjne pomysły. Poza aspektem budowy koncepcji i dobrej zabawy. W przypadku Gen-Z Impact Hackathon, do dyspozycji uczestników będą także mentorzy – którzy na co dzień współpracują z organizacjami społecznymi, humanitarnymi, ale też będą doświadczeni przedsiębiorcy oraz inwestorzy, którzy inwestują w startupy, które to mogą powstać podczas samego hackathonu.
Hackathon odbędzie się w formule stacjonarnej, na Uczelni Łazarskiego w Warszawie w dniach 23 i 24 listopada 2024. Merytorycznie to Polska Misja Medyczna zgłosiła wyzwania, z którymi boryka się jako organizacja humanitarna. Wszelkie działania łączy Fundacja Unsung Heroes, która jest pomostem między światem humanitarnym, a startupami.
Uczestnicy będą mogli w trakcie trwania wydarzenia konsultować się z mentorami, m.in. Jakubem Belina Brzozowski z Polskiej Misji Medycznej, Pawłem Przybyszewskim (HugeTech), Rafałem Kieszek (Edge Value), Grzegorzem Dadas (Investin), Mikołajem Pióro (Aligo VC) oraz Radkiem Wierzbicki (Unsung Heroes – Ventures For Humanity).
Patronat Honorowy nad wydarzeniem objęło Narodowe Centrum Badań i Rozwoju. Partnerzy venture capital to m.in. Wallet Rangers, Tangent Line oraz SpeedUp Ventures, Investin, HugeThing, EdgeValue, Better Europe EUSEF, Aligo Venture Capital.
Redakcja MamStartup jest patronem medialnym wydarzenia.