Goodrays z nowym dyrektorem i 5,7 mln euro na podbój rynku CBD

Dodane:

MamStartup logo Mam Startup

Goodrays z nowym dyrektorem i 5,7 mln euro na podbój rynku CBD

Udostępnij:

Firma Goodrays ogłosiła pozyskanie 5,7 mln euro w ramach finansowania serii A. Równocześnie z rundą inwestycyjną, do zespołu Goodrays dołączył Ben Dando, były dyrektor zarządzający międzynarodowej marki Liquid Death.

Eoin Keenan, założyciel Goodrays, podkreślił, że pozyskane środki stanowią „ogromny kamień milowy w misji budowania wiodącej marki napojów funkcjonalnych premium w Wielkiej Brytanii”. Jak zaznaczył, firma „istnieje po to, aby pomóc zapracowanym umysłom odnaleźć spokój i jasność umysłu” poprzez tworzenie skutecznych i wysokiej jakości napojów, które mają poprawiać samopoczucie psychiczne. Keenan dodał również, że wsparcie Guinness Ventures i doświadczenie Bena Dando „stawia firmę w doskonałej pozycji do kolejnego etapu rozwoju”.

Pozyskane środki zostaną przeznaczone na strategiczne inicjatywy, w tym innowacje produktowe, przyspieszenie działań marketingowych oraz budowanie nowych i zacieśnianie istniejących partnerstw detalicznych.

Założone w 2020 roku Goodrays konsekwentnie podwajało swoje przychody rok do roku przez trzy kolejne lata, jednocześnie zwiększając rentowność. W 2024 roku marka wprowadziłac swoje produkty do oferty czterech największych brytyjskich detalistów, w tym Sainsbury’s, Ocado, Morrison’s i Waitrose. Goodrays odnotowało także udaną ekspansję międzynarodową, wchodząc do czterech największych sieci supermarketów we Francji: Intermarche, Carrefour, System U i Le Clerc.

Rynek wart ponad 1 MLD EUR

Inwestycja pojawia się w kluczowym momencie dla brytyjskiego rynku CBD, którego wartość w 2021 roku wynosiła 799 mln euro, a do końca bieżącego roku ma osiągnąć 1,1 mld euro. Pełne zezwolenie na wprowadzenie produktów CBD na rynek w Wielkiej Brytanii, spodziewane na początku 2026 roku, ma być przełomowym momentem dla regulacji prawnych w tej branży.

Ben Dando, który w 2024 roku był zaufanym doradcą Goodrays, wnosi do firmy bogate doświadczenie. Jego nominacja ma wspierać plany Goodrays dotyczące dalszej rewolucji w kategorii napojów funkcjonalnych poprzez innowacyjny marketing i strategiczne partnerstwa. Dando podkreślił, że Goodrays „jest tutaj, aby dostarczać rozwiązania i tworzyć markę z tradycjami”, koncentrując się na korzyściach dla dobrego samopoczucia psychicznego.

Czytaj także: