Polskie startupy przebijają kolejne rekordy. Rok 2021 zakończył się historyczną kwotą 3,6 mld złotych inwestycji w młode i innowacyjne przedsiębiorstwa, które odnotowały równocześnie wzrost zatrudnienia. Odnotowywane od lat wzrosty na tym rynku sprawiają, że coraz więcej osób decyduje się zmaterializować swój pomysł, zakładając własny startup.
Startupy bez finansowania — czy są skazane na porażkę?
O ile kolejne milionowe rundy finansowania robią wrażenie, to dla dużej części nowo powstałych firm są to środki, na które nie mogą liczyć. Przynajmniej do czasu, kiedy ktoś pozna i doceni nowy produkt lub usługę. W takim przypadku optymalizacja kosztów już od pierwszego dnia działalności jest kluczowa. Jest to odczuwalne szczególnie w sektorze nowych technologii, który stał się domeną rodzimych startupów.
Jak wynika z raportu Fundacji Startup Poland „Polskie Startupy 2021”, trzy frazy kluczowe, które zdaniem właścicieli firm najlepiej definiują tworzone przez ich firmy produkty i usługi to: artificial intelligence i machine learning, e-commerce oraz medtech. Ich wspólnym mianownikiem jest zarządzanie dużą ilością danych.
Z danymi w chmurze
Jeszcze kilka lat temu, aby móc rozpocząć działanie w jednym z tych sektorów konieczne było ogromne finansowanie dostępne jeszcze przed uruchomieniem firmy. Zapewnienie bezpiecznego i wystarczająco pojemnego miejsca do przechowywania oraz przetwarzania danych wymagało inwestycji we własne centra baz danych (on-premise).
To podejście niemal całkowicie wykluczało z rynku firmy, które mają świeży i innowacyjny pomysł, ale poprzez brak kapitału, niemogących sprawdzić swoich rozwiązań w praktyce. Sytuację zmieniły rozwiązania chmurowe, które stały się wymarzonym sposobem na zwinne skalowanie działalności zgodnie z potrzebami rynku.
Dlaczego Google Cloud Platform jest popularne wśród twórców startupów?
Przedsiębiorcy, którzy prywatnie i od lat korzystają z poczty Gmail, dzielą się swoją wiedzą lub szukają inspiracji na YouTubie, czy też na co dzień korzystają z Google Maps, chętnie sami sięgają po rozwiązanie, dzięki któremu powyższe platformy i usługi mogą funkcjonować. Lubimy to, co znamy i wiemy, że działa.
Warszawska konferencja organizowana przez FOTC, partnera Google Cloud, to szansa na poznanie Google Cloud Platform w praktyce. Wymiana myśli i najlepszych praktyk w tematach usprawniania komunikacji w firmie, współpracy w organizacji, zwiększania wydajności infrastruktury chmurowej, optymalizacji kosztów, czy też podnoszenia poziomu bezpieczeństwa firmowych danych, to tematy, które nie schodzą z checklist menedżerów polskich startupów.
Co ważne, w warszawskim evencie wystąpią praktycy. Swoim doświadczeniem podzielą się eksperci pracujący na co dzień w takich firmach jak: Revolut, Vue Storefront, Grupa WP, LPP, czy Ramp Network.
Coś dla przedsiębiorców i inżynierów
Konferencja jest wydarzeniem darmowym, podzielonym na dwa równoległe bloki tematyczne: dla przedsiębiorców i inżynierów.
W ramach ścieżki dla przedsiębiorców poruszone zostaną tematy istotne dla osób zarządzających firmami, poświęcone m.in. tematyce pracy hybrydowej, wykorzystania Google Workspace w codziennym zarządzaniu projektami, czy sposobach na finansowanie i optymalizację kosztów w Google Cloud Platform (GCP). Nie zabraknie przykładów z życia firm, które każdego dnia korzystają z chmury od Google.
Ścieżka przewidziana dla inżynierów pozwoli zdobyć specjalistyczną wiedzę z zakresu zapobiegania cyberzagrożeniom, szybkiego tworzenia aplikacji z wykorzystaniem Firebase, czy rozwoju analityki w błyskawicznie rosnącym startupie.
Co zyskasz biorąc udział w Google Cloud Days?
Biorąc udział w wydarzeniu Google Cloud Days dowiesz się, jak:
- Skutecznie chronić przed wyciekami firmowe dane i analizować zagrożenia związane z bezpieczeństwem.
- Zarządzać urządzeniami firmowymi i dbać o ich bezpieczeństwo podczas pracy hybrydowej.
- Rozwijać i skalować startup w chmurze za pomocą rozwiązań Google Cloud.
- Optymalizować koszty wykorzystania chmurowych technologii.
- Od podstaw wdrożyć aplikację w chmurze.
- Dobrać odpowiednie rozwiązania analityczne w firmie.
Dodatkowo otrzymasz dostęp do materiałów opracowanych przez FOTC i Google Cloud.
Więcej informacji i formularz rejestracyjny na stronie internetowej.
Artykuł powstał we współpracy z FOTC