fot. neurodio.com
Twórcy gry chcą zachęcić dzieci do nauki matematyki w niecodzienny sposób. Jak twierdzą, Numbala jest „odskocznią od powtarzalnych mini-gier brain fitness czy aplikacji edukacyjnych, które potrafią szybko znudzić“. Stanowi ona również zupełnie inne narzędzie niż zwykłe zadania czy testy matematyczne.
Naukowcy tworzący gry
Gra powstała w oparciu o badania naukowe. W jej tworzeniu wzięli udział naukowcy z Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu oraz projektanci Neurodio. Dzięki tej współpracy, mechanika gry polega na powiązaniu przestrzenno-liczbowym, relacji częstotliwości przestrzenno-dźwiękowej i tzw. sensie liczbowym. Eksperci twierdzą, że jest to podstawa do lepszego zrozumienia arytmetyki.
Gracz pokonując kolejne etapy gry, których jest aż 24, musi wykonywać zadania matematyczne. Do jego dyspozycji są dwa światy, przez które podróż trwa 6 godzin. Tak przygotowaną grę przetestowała ponad setka dzieci. W czasie testów wykazały one poprawę czasu odpowiedzi oraz ich poprawność. W aplikacji istotne jest również to, że postępy młodych graczy można śledzić w panelu sterowania dostępnym w menu gry.
Fascynująca fabuła wspierająca naukę
Kognitywne szkolenie to nie wszystko, co oferuje aplikacja. Przede wszystkim jest to angażująca opowieść, której bohaterka jest poszukiwaczką przygód. Chce ona zebrać skarby pozostawione przez kosmicznego wieloryba. Dziewczynka zostawia psa w domu i wyrusza na poszukiwania. Niestety, jej pupil znajduje się w niebezpieczeństwie, ponieważ na łowy wyrusza również złowieszczy kosmiczny korsarz. Pojedynek wygra ten, kto szybciej opanuje matematykę.
Pierwsze międzynarodowe sukcesy
Numbala została dostrzeżona i nagrodzona podczas dwóch konkursów. Gra zdobyła Indie Prize w kategorii Best Game Art na brytyjskim Casual Connect, oraz Editors’ choice ustatkowanygracz.pl na krakowskim wydarzeniu Digital Dragons. Docenili ją również użytkownicy systemu iOS, gdzie uplasowała się na 5 miejscu wśród aplikacji edukacyjnych.