Grupa Renault wykorzysta zużyte akomulatory z samochodów elektrycznych do budowy magazynu energii

Dodane:

Marta Wujek Marta Wujek

Grupa Renault wykorzysta zużyte akomulatory z samochodów elektrycznych do budowy magazynu energii

Udostępnij:

Problem z utylizacją zużytych baterii z samochodów elektrycznych to jeden z głównych argumentów przeciwników elektromobilności. Grupa Renault znalazła jednak sposób na rozwiązanie tego problemu. Baterie z odzysku będą częścią magazynów energii.

Podczas Renault eWays, konferencji poświęconej zeroemisyjnej mobilności, Grupa Renault zaprezentowała swój projekt, który ma na celu wykorzystanie zużytych baterii z pojazdów elektrycznych. W tym celu zbuduje ekosystem elektryczny, który będzie się składał z kontenerów wypełnionych nowymi i zużytymi bateriami. Pomysł zostanie wykorzystany w dwóch oddzielnych programach we Francji i Wielkiej Brytanii.

Advanced Battery Storage

Grupa Renault planuje zrealizować dwa projekty. Pierwszy z nich to instalacja Advanced Battery Storage, która zostanie dostarczona przez firmę partnerską NIDEC ASI. Ma ona powstać w fabryce George Besse w Douai we Francji. Na ten moment nie podano daty realizacji. 

Całkowita pojemność systemu (który docelowo będzie znajdował się w kilku fabrykach) ma wynosić 50 MWh. Stacjonarne magazyny energii będą regulować i stabilizować sieci energetycznej poprzez ładowanie akumulatorów w okresach spadku zapotrzebowania w fabryce, a następnie oddawanie zmagazynowanej energii do sieci, gdy zapotrzebowanie rośnie.

Projekt Advanced Battery Storage jest realizowany we współpracy z Banque des Territoires, funduszem na rzecz ekologicznej modernizacji środków transportu i zarządzany przez firmę Demeter oraz niemiecki startup The Mobility House. 

SmartHubs

Drugi projekt to SmartHubs realizowany we współpracy z Connected Energy i zlokalizowany na terenie hrabstwa West Sussex w Wielkiej Brytanii. W tym przypadku akumulatory z odzysku będą wykorzystywane do wsparcia lokalnego systemu energetycznego, aby zapewnić czystszą i tańszą energię dla mieszkań socjalnych, transportu, obiektów infrastruktury, domów prywatnych i lokalnych przedsiębiorstw. 

Projekt SmartHubs umożliwi zainstalowanie kilku systemów E-STOR o pojemności 360 kWh w wielu obiektach przemysłowych i handlowych. Część z nich zostanie również wyposażona w panele słoneczne i terminale ładowania samochodów elektrycznych. Zainstalowany zostanie również duży, wykorzystujący około 1000 akumulatorów z odzysku system E-STOR o pojemności 14,5 MWh. System będzie w stanie zmagazynować tyle energii, by zasilić 1695 przeciętnych gospodarstw domowych przez 24 godziny. 

SmartHubs jest jednym z czterech projektów zainicjowanych przez rząd brytyjski, które mają wspomagać projektowanie systemów energetycznych jutra.