HigoSense, założony w 2017 roku przez zespół przedsiębiorców i specjalistów branży medtech, jest producentem i dostawcą urządzenia do zdalnego badania medycznego, wspieranego przez aplikację mobilną i platformę diagnostyczną wyposażoną w sztuczną inteligencję. Firma umożliwia lekarzom przeprowadzenie zdalnego badania o wysokiej jakości, a pacjentom zbadanie samych siebie i zebranie danych diagnostycznych jeszcze przed lub w trakcie porady telemedycznej.
Finansowanie serii A pomoże spółce w dalszej ekspansji rozwiązania na nowe rynki w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Azji.
Czym jest HigoSense?
Produkt HigoSense jest urządzeniem do badania składającym się z jednostki centralnej i pięciu dodatkowych modułów pełniących różne funkcje diagnostyczne: termometru, modułu gardła, stetoskopu, otoskopu i modułu skóry, umożliwiających pacjentowi i lekarzowi przeprowadzenie zdalnego badania temperatury ciała, gardła, serca, płuc, ucha i skóry.
Aplikacja Mobilna Higo prowadzi pacjenta i lekarza krok po kroku przez badanie medyczne przy użyciu urządzenia Higo oraz daje ciągły dostęp do danych medycznych. Spółka oferuje także platformę telemedyczną zintegrowaną z urządzeniem, na której przechowywane są dane pacjenta; platforma zawiera Portal Lekarza Higo, na którym lekarz może dokonać interpretacji nagrań video, dźwiękowych oraz danych z wywiadów.
Oprogramowanie urządzenia i platformy jest wyposażone w algorytmy sztucznej inteligencji poprawiające użyteczność dla pacjenta, a także wspierające lekarzy w analizie zgromadzonych danych medycznych.
Rozwój branży telemedycznej
Wraz ze wzrostem akceptacji pacjentów i lekarzy wobec użycia technologii do prowadzenia standardowych konsultacji medycznych, w czasie pandemii branża telemedyczna zaczęła się gwałtownie rozwijać. Według firmy GraphicalResearch rozmiar branży telemedycznej w Europie ma wzrosnąć z 12,8 miliarda dolarów w 2019 roku do 49,1 miliarda dolarów w 2026. Dzięki możliwości przeprowadzenia pełnego badania zdalnie, ze wskazówkami, HigoSense znacząco wpływa na zakres warunków i objawów, które mogą zostać wiarygodnie zdiagnozowane podczas porady telemedycznej, a która jest aktualnie jednym z najistotniejszych problemów zarówno dla pacjentów, jak i dostawców usług medycznych.
Łukasz Krasnopolski, założyciel i CEO HigoSense mówi: – Naszą misją w Higo jest zapewnienie zarówno świetnego doświadczenia dla pacjenta, jak i wysokiej wydajności dla operatorów medycznych. Dzięki urządzeniu Higo i platformie diagnostycznej wyposażonej w sztuczną inteligencję, umożliwiamy przeprowadzenie zdalnego badania, które łączy zalety konsultacji telemedycznej oraz bezpośredniego spotkania.
Sylwester Janik, Partner Generalny w Cogito mówi: – Jesteśmy podekscytowani partnerowaniem Łukaszowi i Michałowi w rozwijaniu produktu HigoSense i planów wejścia na nowe rynki, ponieważ branża dojrzewa i ciągle się rozwija. Telemedycyna definiuje na nowo to, jak działają systemy zdrowotne oraz to, jaką zapewniają opiekę, a Higo uzupełnia brakujący element telemedyczny tej układanki.
Od momentu założenia spółki w 2017 roku, HigoSense pozyskało 8 milionów euro i wprowadziło na europejski rynek urządzenie medyczne, a bieżąca runda podwyższa całkowity pozyskany kapitał do ponad 13 milionów euro.
Przeczytaj również: Higo Sense, polska spółka telemedyczna nawiązała współpracę z kilkudziesięcioma podmiotami z kilkunastu krajów świata