Holcim Polska z dofinansowaniem na rozwój technologii budowlanych

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Holcim Polska z dofinansowaniem na rozwój technologii budowlanych

Udostępnij:

Holcim Polska otrzymał z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju (NCBiR) dofinansowanie w ramach Funduszy Europejskich na opracowanie materiałów budowlanych o obniżonym śladzie węglowym oraz rozbudowę nowoczesnego Centrum Badawczo-Rozwojowego na Kujawach. 

NCBiR wsparło projekt pt. „Opracowanie innowacyjnych cementów, spoiw i dodatków mineralnych do betonu o obniżonym śladzie węglowym oraz rozbudowa Centrum Badawczo-Rozwojowego dedykowanego rozwojowi innowacji”. Projekt stanowi kluczowy krok w realizacji strategii Holcim Polska w zakresie dekarbonizacji, cyrkularności i innowacji, wzmacniając konkurencyjność firmy oraz polskiej gospodarki na arenie międzynarodowej, przy jednoczesnym pozytywnym wpływie na środowisko naturalne. Dofinansowanie w wysokości ponad 13 mln zł zostało przyznane w naborze Ścieżka SMART, realizowanym w ramach Funduszy Europejskich dla Nowoczesnej Gospodarki.

– Dzięki wsparciu NCBiR będziemy mogli jeszcze dynamiczniej rozwijać nowoczesne technologie budowlane, które nie tylko poprawią efektywność procesów, ale przede wszystkim przyczynią się do znacznego ograniczenia śladu węglowego w budownictwie. To duży krok w stronę przyszłości branży i zrównoważonego rozwoju – mówi dr hab. inż. Magdalena Dobiszewska, Kierownik Rozwoju Nowych Technologii w Holcim Polska.

Jakie są plany?

W projekcie realizowane będą dwa moduły: B+R oraz Infrastruktura B+R. Moduł B+R koncentruje się na opracowaniu materiałów budowlanych o obniżonym śladzie węglowym, w tym nowych cementów, spoiw do stabilizacji gruntów oraz alternatywnych dodatków do betonu, wykorzystujących materiały pochodzące z recyklingu, odpady przemysłowe oraz surowce alternatywne.

Moduł Infrastruktura B+R zakłada rozbudowę Centrum Badawczo-Rozwojowego, który ma stać się jednym z najnowocześniejszych w Europie ośrodków badawczo-rozwojowych, pełniąc funkcję centrum wiedzy oraz centrum szkoleniowego i demonstracyjnego. Dzięki temu możliwa będzie ścisła współpraca naukowców, inżynierów i specjalistów w celu generowania innowacji, poprawy jakości materiałów budowlanych oraz redukcji emisji CO₂.

Całkowity koszt projektu wynosi 34 976 736,92 zł, z czego koszty kwalifikowane to 29 740 326,88 zł, a wysokość wkładu Funduszy Europejskich sięga 13 355 215,54 zł. Realizacja projektu zakończy się 31 maja 2027 roku.

Czytaj także: