– Podczas Expo odbywałby się demonstracyjny ruch wahadłowy pojazdu, poruszającego się z ograniczoną prędkością. Specjalne wizjery zamontowane w rurze próżniowej umożliwiłyby osobom odwiedzającym wystawę obserwację szczegółów działania naszego systemu Hyperloop – mówi mgr inż. Łukasz Mielczarek, odpowiadający za obiekty mostowe Hyper Poland.
Od ponad roku Hyper Poland współpracuje z architektami z biura Wheeler Kearns Architects, laureatami prestiżowej nagrody AIA Chicago Firm of the Year. Specjalnie dla Łodzi, kandydata do Expo 2022, wspólnie zaprojektowaliśmy pawilon wystawowy poświęcony technologii Hyperloop wraz z unikalnym symulatorem jazdy wbudowanym we fragment dworca w skali 1:1 oraz wirtualną rzeczywistością (VR). Takie rozwiązanie pomogłoby przyszłym pasażerom w zrozumieniu jak wyglądałaby podróż tym nowym środkiem transportu.
– Podczas procesu planowania dworców Hyperloop, ich architektury, infrastruktury i organizacji ruchu potrzeby przyszłych użytkowników stawiamy zawsze na pierwszym miejscu – mówi dr inż. arch. Katarzyna Foljanty, koordynator ds. architektury w Hyper Poland. Sam pawilon nie byłby typowym, wyłącznie wystawowym budynkiem. Peryferyjne tereny po wystawach światowych kojarzą się zwykle z opuszczonymi obiektami, które w większości przypadków ulegają wyburzeniu, gdyż trudno je zagospodarować na inne funkcje.
W przypadku Łodzi i wyjątkowego położenia terenów wystawowych w centrum miasta, zdecydowaliśmy się na takie zaprojektowanie pawilonu wystawowego, aby po zakończonym Expo 2022 możliwa była jego przebudowa na docelowy dworzec Hyperloop, tworzący z Łodzią Fabryczną dogodny węzeł przesiadkowy, który stałby się kluczowym miejscem w przestrzeni ogólnodostępnej.