Impossible Foods pozyskał 500 mln dolarów. W startup inwestują Serena Williams, Jay Z i Peter Jackson

impossible foods pozyskal 500 mln dolarow w startup inwestuja serena williams jay z i peter jackson
Udostępnij:
Impossible Foods produkuje żywność bezmięsną na bazie roślinnych zamienników. W ostatniej rundzie zebrał aż 500 mln dolarów. Szacuje się, że teraz jego wartość sięgnęła 4 mld dolarów.

Startup początkowo chciał zebrać od inwestorów 300-400 mln dolarów. Ostatecznie, w rundzie F udało się pozyskać aż pół miliarda. Łącznie firma otrzymała już 1,3 mld dolarów.

Wśród inwestorów Impossible Foods są znane osoby, np. Serena Williams, Jay Z i Peter Jackson. Pozyskane środki zostaną przeznaczone na prace badawczo-rozwojowe, zwiększanie mocy produkcyjnych oraz wchodzenie na nowe rynki.

Branża zamienników mięsa a epidemia

Informacja o pozyskaniu finansowania przez Impossible Foods zbiega się z czasem z wybuchem koronawirusa za oceanem. Konsumenci opróżniają półki w sklepach spożywczych, kupują praktycznie wszystko co na nich jest. Dlatego także producenci żywności wegetariańskiej lub bezmięsnej mogą czuć się względnie pewnie.

– Niezależnie od tego, co teraz się dzieje, mamy środki, aby wytrzymać krótkotrwałe wstrząsy i zrealizować naszą długoterminową misję – powiedział David Lee, dyrektor finansowy ds. żywności w Impossible Foods.

Lee odmówił Reutersowi odpowiedzi na pytanie, kiedy firma może wejść na giełdę. Powiedział jedynie, że pozyskane właśnie środki finansowe pomogą firmie zwiększyć jej zdolności produkcyjne. Impossible Foods wprowadził na rynek na początku tego roku, oprócz kiełbas i wieprzowiny na bazie roślin, kiełbasy imitujące mięsne odpowiedniki.

Przedsiębiorstwa oferujące zamienniki mięsa zyskują na atrakcyjności, a wielu konsumentów staje się bardziej świadomych wpływu hodowli przemysłowej na środowisko.

Dla porównania wartość głównego konkurenta foodtechu, Beyond Meat wynosi około 4,5 mld dolarów.

Produceni substytutów mięsa

W ubiegłym roku sprzedaż detaliczna żywności pochodzenia roślinnego w Stanach Zjednoczonych wzrosła o 11%. Takie informacje można przeczytać w lipcowym raporcie (2019 r.) grupy handlowej Plant Based Foods Association i Good Food Institute, organizacji non-profit wspierających firmy produkujące żywność opartą na roślinach. Do grona producentów bezmięsnej żywności za oceanem należą jeszcze m.in.: Kellogg, Nestlé, Tyson, Smithfield i Kroger, którzy również wprowadzają na rynek własne produkty roślinne.

W listopadzie zeszłego na rynek wprowadził wegetariańską kanapkę śniadaniową Beyond Meat, dwa miesiące przed terminem, ponieważ test produktu w Nowym Jorku wypadł nadzwyczaj pomyślnie. Burger King z kolei przekazał wówczas, że udostępni roślinnego Impossible Whoppera w całym kraju w miesiąc po zakończeniu testów.

Branża zamienników mięsa na bazie roślin miała się przed epidemią coraz lepiej. Potrzeba czasu, by przeanalizować, czy obecna sytuacja wpłynie na upodobanie konsumentów. Eksperci przewidują, że wiele osób może zmienić swoje upodobania żywieniowe i całkowicie zrezygnować z mięsa.