IndieBI pozyskało 3 miliony dolarów na rozwój platformy analitycznej dla producentów gier

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

IndieBI pozyskało 3 miliony dolarów na rozwój platformy analitycznej dla producentów gier

Udostępnij:

IndieBI rozwija platformę analityki sprzedaży gier dla wydawców i innych podmiotów aktywnych na rynku gier na PC, konsole i VR. Twórcami platformy są osoby stojące za sukcesem komercyjnym studia SUPERHOT. Firma pozyskała 3 miliony dolarów w rundzie seed, między innymi od założycieli studia Innersloth (twórcy hitu „AmongUs”), platformy Humble Bundle czy funduszy KowloonNights i Kepler Interactive.

Według raportu firmy Newzoo rynek sprzedaży gier na koniec 2021 roku będzie wart ponad 180 miliardów dolarów, z czego ponad 80 miliardów dolarów to rynek gier na PC, konsole i VR. W ciągu najbliższych trzech lat segment ten ma wzrosnąć do ponad 100 miliardów dolarów rocznie. Na świecie jest ok. 3 miliardów graczy, a firmy zajmujące się tworzeniem gier są w tej chwili jednymi z najbardziej rozchwytywanych spółek giełdowych.

To już ogromny, ale i dynamicznie rosnący rynek. Jednakże jedną z największych barier rozwojowych dla wydawców i producentów gier jest rozproszona analityka blokująca jeszcze skuteczniejsze planowanie sprzedaży. Doskonale zdają sobie z tego sprawę Tom Kaczmarczyk (współzałożyciel studia gier SUPERHOT) i CallumUnderwood (założyciel agencji Robot Teddy), którzy podczas rozwijania strategii sprzedaży dla studia SUPERHOT stworzyli własne narzędzie business intelligence dostosowane do potrzeb rynku gamingowego – IndieBI.

– Pierwsza wersja IndieBI powstała w 2018 roku. Odpowiadanie nawet na najprostsze pytania biznesowe dotyczące sprzedaży gier – np. „ile gier sprzedaliśmy w zeszłym tygodniu?” – było wtedy bardzo problematyczne. Rosnąca liczba tytułów i platform sprzedażowych, które wspieraliśmy w ramach SUPERHOT (m.in. Steam, Xbox, PlayStation, PC) sprawiała, że nawet podstawowe liczby były trudno dostępne, a jeszcze trudniejsze do przeanalizowania. Ręczne przeklikiwanie się przez dane było udręką. W efekcie część decyzji biznesowych była podejmowana na podstawie anegdotycznych doświadczeń i intuicji, a nie twardych danych. Postanowiliśmy to zmienić – opowiada Tom Kaczmarczyk, współtwórca i CEO IndieBI.

Branża gier ma już prawie pół wieku, a mimo to do niedawna nie istniały żadne powszechnie dostępne narzędzia analityki biznesowej dla niezależnych studiów i wydawców gier tworzących tytuły PC, konsolowe i VR. Rynek potrzebuje łatwego w użyciu narzędzia, które dostarczyłoby zrozumiałych analiz sprzedaży na wszystkich platformach.

– Stworzyliśmy IndieBI na potrzeby naszego zespołu, ale gdy zaczęliśmy go używać i sprawdzać w praktyce dopiero doceniliśmy jego pełen potencjał. Postanowiliśmy więc stworzyć osobną spółkę, która rozwija naszą platformę business intelligence i dostarcza nieocenione narzędzie dla wielu podmiotów z rynku gamingowego – mówi CallumUnderwood, współtwórca IndieBI.

Twórcy IndieBI w 2019 roku zaczęli zapraszać do zamkniętej bety narzędzia inne międzynarodowe studia, m.in. Vertigo Games, Raw Fury i UnknownWorlds. Platforma zaczęła błyskawicznie zyskiwać na popularności i niebawem dzięki platformie swoje dane sprzedażowe dokładnie monitorowały i analizowały również takie podmioty jak Innersloth (twórcy hitu „AmongUs”), KowloonNights (fundusz zrzeszający ponad tuzin niezależnych producentów) czy Harmonix (twórcy serii “Rock Band”). Dziś już ponad setka firm codziennie korzysta z IndieBI – od małych, niezależnych studiów po notowane na giełdzie, uznane marki.

– Jesteśmy pod ogromnym wrażeniem sukcesów osiąganych przez naszych użytkowników Widzieliśmy już przypadki naszych partnerów, którzy dzięki poradom dostarczanym przez IndieBI byli w stanie potroić swoje całkowite przychody ze Steama, oraz innych którzy wykorzystywali analizy z naszej platformy do negocjowania na swoją korzyść wartych miliony dolarów kontraktów z platformami sprzedażowymi – dodaje Tom Kaczmarczyk, współtwórca IndieBI.

W tej chwili IndieBI rozwijane jest wciąż w zamkniętej wersji beta, z dostępem możliwym tylko po zaproszeniu przez twórców. Pomimo tego, platforma w ciągu ostatniego roku urosła czterokrotnie, monitoruje już sprzedaż o wartości prawie 2 miliardów dolarów (~1% rynku), a na liście oczekujących na zaproszenie znajduje się już ponad 700 kolejnych studiów i wydawców. IndieBI ma zatem ogromny potencjał do dynamicznego wzrostu.

Aby dalej intensywnie rozwijać platformę, IndieBI pozyskało 3 miliony dolarów w rundzie seed od szerokiego grona indywidualnych inwestorów z branży gier. W spółkę zainwestowały osoby o ogromnym doświadczeniu biznesowym związanym z gamingiem. Wśród wspierających firmę znaleźli się indywidualni inwestorzy tacy jak Paweł Feldman (na co dzień dyrektor ds. rozwoju w 11 Bit Studios), Alexis Garavaryan (prezes funduszy KowloonNights i Kepler Interactive), Olga i John Graham (założyciel Humble Bundle), Tom Beardsmore (założyciel Coatsink), Derek Bradley (założyciel A44), Chris Jurney, Nate Mitchell (założyciel Mountaintop), Matias Myllyrinne (założyciel Redhill), AlastairHebson (dyrektor ds. biznesu w SUPERHOT), LindseyRostal (założycielka Timberline Studio), Anna Sweet i NateSalpeter, Alex Schwartz i CyWise (założyciele absurd:joy, OwlchemyLabs), Richard Wu (inwestor i założyciel Seed Studio), Raph Van Lierop (założyciel Hinterland), oraz BrjannSigurgeirsson (założyciel i prezes ThunderfulGroup).

IndieBI wspierają również założyciele niektórych spółek korzystających już z platformy – Boneloaf (studio, z którego pochodzi gra „Gang Beasts”), Innersloth („AmongUs”), Hinterland („The Long Dark”),SUPERHOT, oraz KowloonNights (globalny fundusz inwestujący w niezależne studia gier).

– IndieBI jest rewolucyjnym narzędziem dla KowloonNights. Inwestujemy w niezależne studia gier na całym świecie, pozwalając im samodzielnie zarządzać swoimi danymi sprzedażowymi i strategią wydawniczą. Zbieranie informacji o ponad 50+ grach na przestrzeni 12+ platform sprzedażowych było dla nas zawsze dużym problemem. Teraz IndieBI po prostu dostarcza nam interaktywne raporty analityczne z danymi pokazującymi w czasie rzeczywistym jak wszystkie nasze tytuły sobie radzą – podkreśla Alexis Garavaryan, prezes KowloonNights i Kepler Interactive.

Firma IndieBI tworzy globalną platformę business intelligence dla branży gamingowej. Jest rozwijana przez szybko rosnący zespół programistów, analityków i projektantów, którzy pracują m.in. w centrali spółki w Łodzi.