INKsearch przejmuje francuską platformę Tattoome

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

INKsearch przejmuje francuską platformę Tattoome

Udostępnij:

INKsearch.co, polski startup i największa w regionie UE platforma do rezerwacji wizyt w branży tatuaży, finalizuje zakup lidera we Francji – firmę Tattoome.com.

INKsearch.co, spółka technologiczna wiodąca na rynku tatuażu w Europie tworząca specjalistyczne narzędzie CRM (INKbusiness) z której korzysta ponad 7 tys. artystów, dokonuje ekspansji na rynku francuskim za sprawą przejęcia platformy Tattoome.com. Francuska firma od 2014 roku zbudowała pozycję lidera we Francji. Z oferty Tattoome.com skorzystało dotąd niemal 3 tys. tatuażystów a liczba odwiedzających platformę rocznie przekracza ponad milion użytkowników. Akwizycja odbyła się wraz ze wsparciem prywatnego inwestora Piotra Łagowskiego, który dostarczył kapitał i pomógł przeprowadzić proces przejęcia. Po dokonanej transacji operacyjnie wspiera INKsearch.co w płynnym zintegrowaniu Tattoome.com.

Mat Łagowski, CEO i współzałożyciel INKsearch.co: – Przejęcie Tattoome.com jest największym w naszej historii, daje nam to możliwość sprawnej ekspansji na nowy rynek. Francuska branża tatuażu pozostaje jedną z największych w UE, a Tattoome.com doskonale uzupełnia działanie INKsearch. Tattoome.com przez lata zdobyło znakomitą reputację we Francji, dlatego nie możemy doczekać się przyspieszenia cyfryzacji francuskiego przemysłu tatuażu .

Benoit Maisont, CEO i współzałożyciel Tattoome.com: – Będąc pionierami digitalizacji rynku tatuażu we Francji od 2014 roku, uważnie monitorowaliśmy lokalnych i globalnych konkurentów. Zarówno pod względem produktu, jak i perspektywy wzrostu, jesteśmy pod ciągłym wrażeniem osiągnięć INKsearch w UE. Francja jest idealnym kolejnym rynkiem dla oferty produktowej INKsearch. Widzimy ogromny potencjał dla naszych użytkowników, klientów i partnerów. Cieszę się, że zespół Mateusza będzie mógł dalej rewolucjonizować francuską branżę tatuażu – twierdzi Benoit.

Przejęcie francuskiego rywala oznacza dla INKsearch ogromną szansę ekspansji geograficznej. Rozwój na nowym rynku to kamień milowy w rozwoju INKsearch.co, dzięki czemu firma jeszcze bardziej umacniła swoją pozycję lidera w regionie EU.

Rynek tatuażu w Polsce

Rynek tatuażu w Polsce silnie się rozwija z badań wynika że ponad 40% millenialsów jest wytatuowanych.

29% badanych ma przynajmniej jeden tatuaż, a w grupie młodych udział wytatuowanych wynosi aż 47%. W Polsce badanie przeprowadzone przez CBOS wykazało, że ośmiu na stu dorosłych Polaków ma przynajmniej jeden tatuaż, w tym dziesięciu na stu mężczyzn i 6% wśród kobiet.

*** dane z badania przeprowadzonego przez Uniwersytet Medyczny w Białymsotku z 2021 roku – link

Przyjrzyjmy się kilku kluczowym aspektom wpływającym na rozwój rynku tatuażu:

●  Wzrost popularności tatuaży: Tatuaże stały się coraz bardziej popularne w Polsce, zarówno wśród młodych, jak i starszych osób. To doprowadziło do wzrostu popytu na usługi tatuażu i otwierania nowych salonów.

●  Rosnące zrozumienie i akceptacja: W ciągu ostatnich kilku lat obserwowano zwiększenie zrozumienia i akceptacji wobec tatuaży w społeczeństwie polskim. Tatuaże przestały być traktowane jako tabu, a coraz więcej osób decyduje się na ozdobienie swojego ciała w ten sposób.

●  Wzrost konkurencji: W miastach, zwłaszcza tych większych, zauważalny był wzrost konkurencji między salonami tatuażu. W miastach takich jak Warszawa, Kraków czy Wrocław istnieje wiele salonów oferujących różne style tatuaży i usługi związane z tatuażem.

●  Rozmaite style i usługi: Salonów tatuażu można znaleźć oferujących szeroki wybór stylów tatuaży, od tradycyjnych po nowoczesne, od czarno-białych po kolorowe. Ponadto, wiele salonów oferuje również usługi związane z piercingiem i body modification.

 

INKsearch pozyskał 200 000 euro. Polski startup rozwinie się we Włoszech

Nasza wycena przekroczyła 10 mln złotych. Podsumowanie roku INKsearch