Według danych firmy Pointpack w 2025 roku liczba przesyłek na jednego mieszkańca naszego kraju może wzrosnąć do ok. 32 w skali roku. W 2020 roku było to ok. 14 przesyłek na osobę. Pandemia koronawirusa z pewnością przyspieszyła ten trend. Nic więc dziwnego, że kolejne firmy interesują się rynkiem automatów paczkowych w Polsce. Pointpack będzie dystrybutorem rozwiązań Cleveron nad Wisłą.
– Zawarcie tej umowy dystrybucyjnej to rozszerzenie dotychczasowej współpracy z marką Cleveron oraz kolejny krok w kierunku poszerzenia ekosystemu technologicznego, który ułatwia wdrażanie procesów automatyzacji w handlu detalicznym oraz obniża koszty pierwszej i ostatniej mili logistyki miejskiej. Dzięki tym działaniom możemy usprawnić procesy dostarczania i zwrotu przesyłek, a także przyczynić się do wielokanałowej obsługi klienta. Pointpack odpowiada nie tylko za wprowadzenie urządzeń Cleveron na rynek krajowy, ale także za ich serwis i wsparcie techniczne, od instalacji po integrację systemu z platformą Pointpack – powiedziała w komunikacie Paulina Żmijowska, kierownik ds. marketingu&PR Pointpack.
Innowacje Cleveron
Obecnie Cleveron posiada ponad 4200 paczkomatów i robotów w 31 krajach na całym świecie. W ofercie firmy znajdują się innowacyjne rozwiązania, jak na przykład automat paczkowy przystosowany do odbioru produktów spożywczych, czy autonomiczny kiosk spożywczy. Można więc spodziewać się, że tego typu nowości zostaną wprowadzone również na naszym rynku. Na ten moment nie podano konkretnej daty, kiedy automaty paczkowe od Cleveron miałyby pojawić się w naszym kraju.
– Europa jest rodzimym rynkiem Cleveron, a nasze rozwiązania zostały wdrożone w wielu krajach europejskich, w tym w Polsce, i widzimy ogromny potencjał w regionie. Razem możemy pomóc polskim detalistom obniżyć koszty i zaoferować użytkownikom końcowym najwyższą jakość obsługi. Posiadanie lokalnego i doświadczonego dystrybutora z już rozwiniętą siecią klientów pomoże nam rozszerzyć naszą obecność na tym obszarze – powiedział Mihkel Ilp, Dyrektor Operacyjny Cleveron.
InPost z coraz mocniejszą konkurencją
W styczniu tego roku informowaliśmy o tym, że Alibaba planuje wprowadzić własne automaty paczkowe do Polski. Co prawda do tej pory oficjalnie ta wiadomość nie została potwierdzona. Jednak ogłoszenie o pracę, jakie pojawiło się w sieci miesiąc temu jasno na to wskazuje. Chińska firma wystawiła wtedy ogłoszenie, w którym szuka managera, który będzie odpowiedzialny za rozwój sieci automatów paczkowych dedykowanych serwisowi e-commerce w Warszawie.
Innymi konkurentami InPostu nad Wisłą w obszarze automatów paczkowych jest Poczta Polska, a ostatnio również Orlen, który zadeklarował, że w ciągu najbliższych dwóch lat postawi 2 tys. tego typu maszyn pod własną marką. Zapotrzebowanie na automaty paczkowe rośnie, nic więc dziwnego, że przybywa firm, które chcą takie usługi świadczyć. Mimo pojawiającej się coraz częściej konkurencji, InPost z pewnością może spać spokojnie. Teraz celem firmy jest budowa pozycji lidera w Europie.