Perfect Gym zebrało od inwestorów 19,3 mln złotych. Warszawski startup rusza z ekspansją

Dodane:

Adam Sawicki, Redaktor prowadzącyRedaktor prowadzący MamStartup Adam Sawicki

Udostępnij:

3TS Capital Partners, Innovation Nest i Trigon TFI inwestują ponad 19,3 mln złotych w platformę do obsługi siłowni Perfect Gym. Dzięki tym środkom warszawski startup ruszy z międzynarodową ekspansją i doda nowe funkcje do systemu.

Na zdjęciu: Jacek Szlendak i Sebastian Szałachowski, współzałożyciele Perfect Gym | fot. materiały prasowe

– Perfect Gym jest na rynku już od pięciu lat. Nasz blisko 70-osobowy zespół intensywnie pracuje nad zdobywaniem kolejnych klientów na kolejnych rynkach – mówi Jacek Szlendak, dyrektor generalny Perfect Gym. Dodaje, że intensywna praca przekłada się na wyniki, a te z kolei na zainteresowanie inwestorów i właśnie wyniki spółki przekonały przedstawicieli 3TS Capital Partners, Innovation Nest oraz Trigon TFI do zainwestowania w przedsięwzięcie 19,3 mln złotych. Pieniądze te zostaną przeznaczone na ekspansję.

Globalny rozwój

Perfect Gym tłumaczy, że zamierza rozwijać się między innymi w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Azji. Zdaniem jego szefa, te trzy regiony są na etapie intensywnego rozwoju oferty fitness i stanowią dla firmy naturalny kierunek rozwoju. Chce tam podwoić aktualną liczbę klientów, aby do końca 2018 roku móc się pochwalić ponad 2000 siłowni rozsianych na całym świecie. Ale wzrost Perfect Gym zapewni też udoskonalenie samego serwisu.

Przedsiębiorca zapewnia, że przeznaczy część pozyskanych środków właśnie na rozwój platformy, ale za względu na działania konkurencji nie może powiedzieć jakie zmiany przygotował. – Na pewno jednak będziemy się rozwijać wykorzystując technologie nauczania maszynowego, sztucznej inteligencji oraz jeszcze większej personalizacji naszych usług pod klientów – mówi. Wszystko po to, aby każda decyzja o rozwoju Perfect Gym był podejmowana w oparciu o twarde dane zamiast bazować na opiniach.

500 klientów w 38 krajach

– Sprzedaż jak i całe prowadzenie biznesu to proces a nie magia. Chcemy, aby był oparty na solidnych fundamentach – mówi Jacek Szlendak. Widać, że ta strategia się sprawdza, bo Perfect Gym działa już na czterech kontynentach w 38 krajach, gdzie obsługuje 500 klientów. Wśród nich znajdują się między innymi McFit, Gold’s Gym, World Class, Anytime Fitness, Fitness First, Fitness World oraz Fitness 24 Seven.

Chociaż można mowić o sukcesie platformy z Polski, to jej pomysłodawca wątpi, aby „przedsiębiorcy kiedykolwiek mogli osiągnąć sukces i utrzymać magiczny status quo”. – Wierzę, że zawsze są wyższe szczyty do zdobycia, dlatego nie rozmyślając zbyt długo nad sukcesem lub jego brakiem, wracam do rozmów z klientami i dalej słucham o tym, jakie są ich potrzeby – mówi. Takie podejście przekłada się na wyniki i dalszy rozwój.

Rynek o wartości 27 mld euro

Zamknięta właśnie runda finansowania nie jest pierwszą jaką Perfect Gym ma na koncie i także nie jest pierwszą z udziałem Innovation Nest. Przypomnijmy, że w maju minionego roku wcześniej wspomniany fundusz razem ze spółką DaftCode nabyli udziały Perfect Gym o łącznej wartości 4 milionów złotych. Wówczas startup z Warszawy obsługiwał o połowę mniej klientów niż teraz i działał tylko na szesnastu rynkach. Postępy jakie poczynił od tego czasu z pewnością przełożyły się na ponowne zaangażowanie inwestora.

Nie bez znaczenia jest także obszar działalności Perfect Gym. Według raportu firmy Deloitte, popularność klubów fitness w Europie nieustannie rośnie, a sam rynek jest wart już prawie 27 miliardów euro. Obecnie do klubów i siłowni przynależy 50 milionów członków, a w ciągu najbliższych dziesięciu lat liczba ta ma sięgnąć 80 milionów osób. Wśród głównych wyzwań stojących przed tym rynkiem autorzy raportu wymieniają rewolucję demograficzną oraz wykorzystanie nowoczesnych technologii.